Het SpellenSpektakel Onderzoekt: Vals spelen

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Speel je wel eens vals?

Eigenlijk altijd
1
1%
Alleen als ik aan het verliezen ben
2
2%
Nooit
84
97%

Totaal aantal stemmen: 87

BaSL
Team Bordspelmania

Het SpellenSpektakel Onderzoekt: Vals spelen

Bericht door BaSL »

Het SpellenSpektakel doet een klein onderzoekje naar vals spelen. Ook hier op BordspelMania stellen we dus de vraag: speel jij wel eens vals? Vul de poll hierboven in. Resultaten? www.spellenspektakel.nl

Resultaten zijn anoniem :wink:
Afbeelding

Labels:
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Het SpellenSpektakel Onderzoekt: Vals spelen

Bericht door maxitaxi777 »

BaSL schreef:Resultaten zijn anoniem :wink:
Totdat iedereen zijn/haar stem hier post :lol:, hoewel daarbij natuurlijk ook weer vals gespeeld kan worden.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Als kind gebeurde dat wel eens. Maar sindsdien nooit meer! :angel:
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Gezien de tussenstand is het de hoogste tijd voor een poll over liegen. :lol:
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Ik zing wel eens vals, telt dat ook? :lol:
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Mac-S schreef:Ik zing wel eens vals, telt dat ook? :lol:
Zelfs dat doe ik niet. Maar ik zie uit naar de poll die Erwin voor stelt.
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Toch jammer dat de optie "soms" er niet tussen staat.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
RvdH83
Fabrieksmanager

Bericht door RvdH83 »

Ik verlies liever dan dat ik vals speel. Zeker bij spellen waar je een aantal uur aan zit. Als iemand dan vals speelt, dan is de lol er voor mij af. Op een niet-eerlijke manier winnen voelt voor mij dan ook vies.

Ooit eens met iemand gespeeld die bij Dead of Winter z'n dobbelstenen bijdraaide naar hogere waarden (niets van gezegd, maar wel gezien). Nu was dat uiteindelijk de enige persoon die niet won (karma enzo), maar met die persoon kan ik bepaalde spellen dus gewoon niet meer spelen en/of ik let continu op of diegene wel legitieme moves maakt. Erg naar, want ik speel dus eigenlijk liever geen spellen meer met diegene.

Uiteraard gebeurt het weleens dat iemand een fout maakt. Sterker nog: vaak is het degene zelf die erachter komt. Soms kun je dat terugdraaien, soms gedeeltelijk en soms niet. Soit, het gebeurt; het is aan eenieder om op te letten of de regels worden nageleefd. Uiteindelijk gaat het erom dat je met z'n allen lol hebt.
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Wat ik weleens meemaak gelukkig niet vaak is dat regels teveel ruimte geven.

Iemand doet dan een actie waarvan je gewoon weet/voelt dat dit niet de bedoeling is. Maar de regels zijn er dan niet duidelijk genoeg over om het uit te sluiten.
Ilse23
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Omdat spelen moet!

Bericht door Ilse23 »

Ik kan per ongeluk wel eens iets doen wat niet mag... maar dat is dan niet vals spelen in mijn boekje aangezien het niet bewust was.

Zo speelde ik laatst Odin en ging op ontdekkingsreis zonder boot, nuja een paar ronden later had ik dat door en vertelde ik het aan mijn spelgroep waarna ik mijn volgende beurt toch maar die boot kocht om het nog wat proberen recht te zetten ..
Afbeelding
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur

Bericht door pleunie.william »

RvdH83 schreef:Ik verlies liever dan dat ik vals speel. Zeker bij spellen waar je een aantal uur aan zit. Als iemand dan vals speelt, dan is de lol er voor mij af. Op een niet-eerlijke manier winnen voelt voor mij dan ook vies.

Ooit eens met iemand gespeeld die bij Dead of Winter z'n dobbelstenen bijdraaide naar hogere waarden (niets van gezegd, maar wel gezien). Nu was dat uiteindelijk de enige persoon die niet won (karma enzo), maar met die persoon kan ik bepaalde spellen dus gewoon niet meer spelen en/of ik let continu op of diegene wel legitieme moves maakt. Erg naar, want ik speel dus eigenlijk liever geen spellen meer met diegene.

Uiteraard gebeurt het weleens dat iemand een fout maakt. Sterker nog: vaak is het degene zelf die erachter komt. Soms kun je dat terugdraaien, soms gedeeltelijk en soms niet. Soit, het gebeurt; het is aan eenieder om op te letten of de regels worden nageleefd. Uiteindelijk gaat het erom dat je met z'n allen lol hebt.
+ 1
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

pleunie.william schreef:
RvdH83 schreef:Ik verlies liever dan dat ik vals speel. Zeker bij spellen waar je een aantal uur aan zit. Als iemand dan vals speelt, dan is de lol er voor mij af. Op een niet-eerlijke manier winnen voelt voor mij dan ook vies.

+ 1
+1

Zolang het niet bewust is, is het voor mij ook geen valsspelen.
Dat is dan inderdaad meer fout spelen, en kan iedereen overkomen.

Als ik zou merken dat iemand bewust vals speelt, dan komt diegene bij mij niet meer aan tafel (of ik niet meer bij diegene).
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

rober schreef: Als ik zou merken dat iemand bewust vals speelt, dan komt diegene bij mij niet meer aan tafel (of ik niet meer bij diegene).
Da's ook mijn lijn bij willens en wetens de boel belazeren (naast 'vergissen is menselijk').