Spijt?

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Waar heb je vaker spijt van?

Een aankoop van een spel
18
25%
Een verkoop van een spel
8
11%
Het jarenlang ongespeeld in de kast laten liggen van een spel
34
47%
Komt allemaal even vaak voor
1
1%
Geen van allen, nog nooit ergens spijt van gehad
5
7%
Geen idee / Weet ik niet, ik heb nooit de tel bijgehouden
0
Geen stemmen
Gaat je niets aan (ik zit zelf in de ontkenningsfase)
0
Geen stemmen
Ik heb spijt dat ik überhaupt verslaafd ben aan deze hobby
3
4%
Geen mening, waarom lees ik deze poll eigenlijk?
4
5%

Totaal aantal stemmen: 73

Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Spijt?

Bericht door Bridget »

Heb je weleens spijt van een aankoop van een spel?
Of juist spijt van een verkoop van een spel?
Of spijt dat een spel al jaren ongespeeld in de kast ligt maar je krijgt het niet over je hart om het te verkopen?

Of dat je verkoopt, en dat je dan hetzelfde spel weer terug aankoopt bijvoorbeeld?
Of dat jij het spel met alle macht had willen houden, maar je verkoopt het toch omdat niemand in je vriendengroep het wilt spelen. Dus wel spijt, maar beter zo...

Geef aan in de poll wat vaker voorkomt (meerdere antwoorden mogelijk) en geef je toelichting hieronder.
Everybody has the right to play...

Labels:
Ilse23
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Omdat spelen moet!

Re: Spijt?

Bericht door Ilse23 »

Wat een leuke poll!

Ik heb het meest spijt van het verkopen van sommige spellen.
In het trachten mijn spellencollectie dynamisch te houden doe ik regelmatig spellen weg die ik leuk vind maar niet gespeeld krijg, dit vind ik erg spijtig en als de kans zich dan voordoet om het spel op tafel te krijgen is het jammer dat ik er afstand van heb genomen.
Zelf heb ik al een hele hoop miskopen begaan, maar ik heb nooit spijt van de aankoop van een spel. Ik koop het en ik probeer het, staat het niet aan dan gaat het naar een volgende eigenaar. Ik zou eerder spijt hebben van het niet kopen, als ik de oppurtiniteit niet zo hebben om het elders te spelen dan toch.
Spellen jaren ongespeeld in de kast laten liggen probeer ik te vermijden, mijn collectie bestaat uit ongeveer 150 spellen en mijn doel is elk spel jaarlijks 1x te spelen (minimum), als dat niet lukt dan gaat het wellicht de deur uit.
Afbeelding
Traquan
Stamhoofd

Bericht door Traquan »

Ik voel me soms schuldig over de aankoop van een spel, omdat ik thuis eigenlijk heb beloofd geen nieuwe spellen meer te kopen. :oops: Dus dat spijt me!

Verder spijt over de verkoop van spellen. Omdat de ruimte beperkt is (zie boven), moet er ook wel eens wat uit. En ik houd juist van de vele spellen met verschillende mechanismen in de kast, ik houd van de dozen, ik houd van de algehele look van de spellenkast. Dus regelmatig gaat er een spel weg dat ik eigenlijk niet weg wil doen. Omdat ik het te leuk vind, of omdat ik het nog niet/veel te weinig heb gespeeld. Of een combinatie van beide.

En daar dus ook spijt van, dat ik sommige spellen veel te weinig (tot niet) speel. Ik ben wel bezig om elk spel in de kast gespeeld te krijgen, of anders te verkopen. Dat gaat op zich goed, ware het niet dat ik ook weer teveel spellen koop, dus echt hard gaat het niet naar beneden. :roll:
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Ik heb alleen spijt van spellen die ik gekocht heb en weg moest doen omdat niemand ze wilde spelen in mijn vriendengroep.

Met name Descent 2.0 en El Grande Big Box. Heb deze verkocht zonder ook maar 1 uitbreiding te spelen.

Daarnaast speelt niemand in vriendengroep graag coop.

Ik zou heel graag Robinson Crusoe kopen en spelen maar weet dat dit toch niet op tafel komt.
finalstruggle
Geheim Genootschap

Bericht door finalstruggle »

Ik heb nog altijd een haat liefde relatie met mijn complete Quined (QWG) Master print serie. Aantal na 10 jaar nog steeds ongespeelt in de kast staan. Toch is de verzameling compleet houden nog voldoende trigger om het te blijven kopen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Traquan
Stamhoofd

Bericht door Traquan »

finalstruggle schreef: Ik heb nog altijd een haat liefde relatie met mijn complete Quined (QWG) Master print serie. Aantal na 10 jaar nog steeds ongespeelt in de kast staan. Toch is de verzameling compleet houden nog voldoende trigger om het te blijven kopen.
Herkenbaar. Ik heb de Alea collectie compleet, maar van een aantal daarvan weet ik dat ik ze nooit meer zal spelen. Tja wat doe je dan, die spellen in de kast laten staan omdat het er zo leuk uit ziet, of toch maar snijden in de collectie?
Afbeelding
finalstruggle
Geheim Genootschap

Bericht door finalstruggle »

Traquan schreef:
finalstruggle schreef: Ik heb nog altijd een haat liefde relatie met mijn complete Quined (QWG) Master print serie. Aantal na 10 jaar nog steeds ongespeelt in de kast staan. Toch is de verzameling compleet houden nog voldoende trigger om het te blijven kopen.
Herkenbaar. Ik heb de Alea collectie compleet, maar van een aantal daarvan weet ik dat ik ze nooit meer zal spelen. Tja wat doe je dan, die spellen in de kast laten staan omdat het er zo leuk uit ziet, of toch maar snijden in de collectie?
Ik laat het lekker staan, zo lang ik voldoende ruimte heb.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
SigiScsi
Fabrieksmanager

Bericht door SigiScsi »

Ik heb tot nu toe 2x spijt van de aankoop van een spel: Kickstarter beginnersfouten. Positief bekeken heb ik daar dan weer uit geleerd. :D

Ik verkoop uit principe geen spellen; tenzij het een dubbel is omdat ik een 'interessantere' versie van het spel gevonden heb of omwille van een pakketaankoop.

Ik heb heel veel spellen ongespeeld staan, maar ga er van uit dat ik ze ooit allemaal wel gespeeld zal krijgen. Dus geen reden om spijt te hebben.

Ik heb enkel spijt dat ik niet meer tijd heb om spellen te spelen. :lol:
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

Ik heb zelf best vaak spijt van mijn aankopen, want ik laat ze vervolgens te lang ongespeeld in de kast liggen (weer spijt van). Ben daarna blij ze weer verkocht te hebben. Maar ook een soort spijt, want het was een goed spel, maar ik heb verkeerde vrienden :?
Maar de kastruimte gaf dan de doorslag tot het besluit... of soms heeft iemand in mijn omgeving het spel en kan ik het daarom verkopen. (dan alsnog met een soort spijt dat mijn kast niet groter is). :(

Vervelende hobby... :lol: :lol: :lol:
Everybody has the right to play...