De verraders (gebaseerd RTL 4 programma op Weerwolven)

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

WTULTC
Elfenkoning

De verraders (gebaseerd RTL 4 programma op Weerwolven)

Bericht door WTULTC »

Geen idee of dit onder spellencafé thuishoort of toch in het bistrogedeelte, maar ik vind meer in dit gedeelte.

Gisteren was op RTL 4 het programma de verraders op tv.
Van RTL Boulevard:
De Verraders heeft iets weg van Wie is de Mol? en het spannende gezelschapsspel Weerwolven van Wakkerdam. In een sfeervol kasteel in Zuid-Limburg komen achttien bekende Nederlanders samen voor een adembenemend spel waarin ze samen een grote zilverschat kunnen winnen. Drie van hen willen echter de schat niet delen en worden Verraders. Zij doen er alles aan om zelf met de buit naar huis te gaan, zetten de groep tegen elkaar op en ‘vermoorden’ elke nacht een medekandidaat.

Déze BN'ers maken deelnemers De Verraders compleet
De andere kandidaten - de Getrouwen - weten niet wie de Verraders zijn en moeten hen zo snel mogelijk zien te ontmaskeren. In de dagelijks terugkerende 'Raad' moeten ze de Verraders proberen weg te stemmen. Maar zitten ze wel op het juiste spoor? Voor de kijkers is het wél duidelijk wie welke rol vervult.

En om de chaos compleet te maken moeten alle deelnemers ook nog samenwerken in missies om het zilver bij elkaar te verdienen. Maar wie gaat er uiteindelijk met die schat vandoor, een Verrader of een Getrouwe?
Het is op de opdracht na precies Weerwolven van Wakkerdam. Best leuk om te zien, maar ik vraag mij wel af waarom ze van te voren laten zien wie de verraders zijn. Was het niet leuker geweest voor de kijker om dit niet bekend te maken zodat de kijker zelf mee kan raden wie dat zijn? Wat vinden jullie van het programma?
Afbeelding
finalstruggle
Geheim Genootschap

Re: De verraders (gebaseerd RTL 4 programma op Weerwolven)

Bericht door finalstruggle »

WTULTC schreef: Geen idee of dit onder spellencafé thuishoort of toch in het bistrogedeelte, maar ik vind meer in dit gedeelte.

Gisteren was op RTL 4 het programma de verraders op tv.
Van RTL Boulevard:
De Verraders heeft iets weg van Wie is de Mol? en het spannende gezelschapsspel Weerwolven van Wakkerdam. In een sfeervol kasteel in Zuid-Limburg komen achttien bekende Nederlanders samen voor een adembenemend spel waarin ze samen een grote zilverschat kunnen winnen. Drie van hen willen echter de schat niet delen en worden Verraders. Zij doen er alles aan om zelf met de buit naar huis te gaan, zetten de groep tegen elkaar op en ‘vermoorden’ elke nacht een medekandidaat.

Déze BN'ers maken deelnemers De Verraders compleet
De andere kandidaten - de Getrouwen - weten niet wie de Verraders zijn en moeten hen zo snel mogelijk zien te ontmaskeren. In de dagelijks terugkerende 'Raad' moeten ze de Verraders proberen weg te stemmen. Maar zitten ze wel op het juiste spoor? Voor de kijkers is het wél duidelijk wie welke rol vervult.

En om de chaos compleet te maken moeten alle deelnemers ook nog samenwerken in missies om het zilver bij elkaar te verdienen. Maar wie gaat er uiteindelijk met die schat vandoor, een Verrader of een Getrouwe?
Het is op de opdracht na precies Weerwolven van Wakkerdam. Best leuk om te zien, maar ik vraag mij wel af waarom ze van te voren laten zien wie de verraders zijn. Was het niet leuker geweest voor de kijker om dit niet bekend te maken zodat de kijker zelf mee kan raden wie dat zijn? Wat vinden jullie van het programma?
Gisteren ook met plezier gekeken, het is inderdaad net weerwolven. Ik vind het juist leuk om als kijker te weten wie verrader is. Zo kan je juist de groepsdynamica goed volgen.

Als je dit geheim had gehouden krijg je toch soort wie is de mol 2.0. Waarbij ik mij steeds meer erger aan de achteraf montage, hoe je als kijker wordt gedwongen andere te verdenken.

Ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen als show want aan de andere kant kan het dus na 3 afleveringen al klaar zijn (alle verraders zijn weg gestemd/vermoord), ben benieuwd hoe ze dit toch gaan sturen om er iets spannends van te gaan maken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Deze reeks van de verraders is al helemaal opgenomen in korte tijd lang geleden.
De productie weet dus al lang wanneer de verraders eruit worden gestemd.
En dus hoeveel materiaal voor hoeveel afleveringen ze hebben.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
finalstruggle
Geheim Genootschap

JeVo schreef: Deze reeks van de verraders is al helemaal opgenomen in korte tijd lang geleden.
De productie weet dus al lang wanneer de verraders eruit worden gestemd.
En dus hoeveel materiaal voor hoeveel afleveringen ze hebben.
Ja logisch net zoals als een wie is de mol. Alleen weetje bij de laatste dat die nooit naar huis gaat. Bij deze setting is het idee er dat je dus de verraders eruit stemt en dat kan dus sneller zijn dan de afleveringen die je voor ogen hebt. Lijkt mij dat er dan dus gestuurd moet gaan worden voordat je na aflevering 3 of 4 als zonder verraders bent.

helena
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door helena »

Ik vond het leuk om te kijken. En ik vind het wat kijkplezier betreft juist goed dat de verraders bekend zijn. Maar inderdaad hadden wij ook de gedachte : maar wat als in de eerste 3 afleveringen de 3 verraders worden weggestemd... wat in theorie zou kunnen. Ergens zal er iets worden gestuurd, kan haast niet anders. Gewoon niet druk over maken en lekker kijken :wink:
finalstruggle
Geheim Genootschap

helena schreef: Ik vond het leuk om te kijken. En ik vind het wat kijkplezier betreft juist goed dat de verraders bekend zijn. Maar inderdaad hadden wij ook de gedachte : maar wat als in de eerste 3 afleveringen de 3 verraders worden weggestemd... wat in theorie zou kunnen. Ergens zal er iets worden gestuurd, kan haast niet anders. Gewoon niet druk over maken en lekker kijken :wink:
Des te interessanter hoe ze dit gaan oplossen!