Among Us

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Tim gijoe
Jakkiebak!

Among Us

Bericht door Tim gijoe »

Durf ik een online game hier wel aan de orde te stellen? Ach ja, ik merk het vanzelf..... :mrgreen:

Pas bij een pubquiz kwam dit spel bij mij onder de aandacht als het meest gedownloade spel van 2020. Nieuwsgierig als ik ben toch maar eens gaan kijken en man o man hoe verslavend is dit simpel opgezette spelletje! Denk aan Weerwolven in het klein/kort en simpel.
Maximaal 10 spelers lopen door een ruimteschip waarvan 1 speler de Impostor is. De rest van de crew moet allerlei taken uitvoeren, de Impostor probeert dit te saboteren en de hele crew ongezien te vermoorden. Tussendoor steeds discussie over wie waar was ten tijde van de moord/in de buurt van het lichaam, welke verdachte acties je hebt gezien en op wie er gestemd moet worden.

Wie speelt dit ook weleens?
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Re: Among Us

Bericht door Pura Vida »

Tim gijoe schreef: Durf ik een online game hier wel aan de orde te stellen? Ach ja, ik merk het vanzelf..... :mrgreen:

Pas bij een pubquiz kwam dit spel bij mij onder de aandacht als het meest gedownloade spel van 2020. Nieuwsgierig als ik ben toch maar eens gaan kijken en man o man hoe verslavend is dit simpel opgezette spelletje! Denk aan Weerwolven in het klein/kort en simpel.
Maximaal 10 spelers lopen door een ruimteschip waarvan 1 speler de Impostor is. De rest van de crew moet allerlei taken uitvoeren, de Impostor probeert dit te saboteren en de hele crew ongezien te vermoorden. Tussendoor steeds discussie over wie waar was ten tijde van de moord/in de buurt van het lichaam, welke verdachte acties je hebt gezien en op wie er gestemd moet worden.

Wie speelt dit ook weleens?
Mijn kinderen spelen het weleens met de klas of met delen daarvan. Beetje Weerwolven Cluedo vibe. Ze vinden het wel spannend, geloof ik, hoewel er vaak enkele trollen tussen zitten die het verknallen.
Afbeelding
delia
Party Animal

Re: Among Us

Bericht door delia »

1 keer gespeeld met dochters van 22 en 23 plus 4 oud-klasgenoten.
Grappig spelletje, vooral toen mijn jongste zei: ik wist niet dat jij zo goed kon liegen!
Afbeelding