Verkoopperikelen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
roubosga
- El Capitan
Verkoopperikelen
Vorige week heb ik een flink aantal spellen verkocht via Bordspellen Marktplaats op Facebook.
Dat liep best aardig ik moest de ene na de andere DHL/DPD verzendsticker aanmaken.
Maar er was één bod waar het geld maar niet van binnenkwam.
De koopster bleef volhouden dat ze het geld al had overgemaakt en zelfs een bewijsje hiervan verstuurd, maar na 5 dagen nog geen geld op mijn rekening.
Ze is toen maar eens gaan vragen bij haar bank of ze dit eens wilden gaan uitzoeken, maar dat doen ze uiteraard niet voor niets(!?) Hier rekent men €30,- voor.
Maar na enig aandringen is men toch maar gaan kijken.
Nu komt het. Het geld is tegengehouden want de dame heeft bij de mededeling gezet: Yspahan - Strasbourg.
Men heeft dus gedacht hier hebben we met een ISIS-strijdster te maken die voor €40,- van Yspahan terug wil naar Strasbourg.
Goed bezig!
Dat liep best aardig ik moest de ene na de andere DHL/DPD verzendsticker aanmaken.
Maar er was één bod waar het geld maar niet van binnenkwam.
De koopster bleef volhouden dat ze het geld al had overgemaakt en zelfs een bewijsje hiervan verstuurd, maar na 5 dagen nog geen geld op mijn rekening.
Ze is toen maar eens gaan vragen bij haar bank of ze dit eens wilden gaan uitzoeken, maar dat doen ze uiteraard niet voor niets(!?) Hier rekent men €30,- voor.
Maar na enig aandringen is men toch maar gaan kijken.
Nu komt het. Het geld is tegengehouden want de dame heeft bij de mededeling gezet: Yspahan - Strasbourg.
Men heeft dus gedacht hier hebben we met een ISIS-strijdster te maken die voor €40,- van Yspahan terug wil naar Strasbourg.
Goed bezig!
-
Martyn F
- Spelauteur
- Persoonlijke Ondertitel: Bordspelauteur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
freeze
- Stamhoofd
-
Pura Vida
- Kardinaal
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
-
rober
- Standaard moderator
Re: Verkoopperikelen
Je zou toch bijna geloven dat het een grap was. 
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Wouterkuhl
- Joker
Haha, goede start van het nieuwe jaar
-
JelmerB
- Caballero
Zo heb ik ook eens een brief thuis gekregen vanwege een overschrijving met de term "Cuba". Of ik toe kon lichten waar deze betaling precies voor was. Overigens gewoon pro-actief benaderd door de bank, geen onderzoek of kosten, oid. Na mijn antwoord dat het een bordspel betrof was het geld ook binnen no-time binnen.
-
roubosga
- El Capitan
Dank je, dat geeft de burger moed.JelmerB schreef: Zo heb ik ook eens een brief thuis gekregen vanwege een overschrijving met de term "Cuba". Of ik toe kon lichten waar deze betaling precies voor was. Overigens gewoon pro-actief benaderd door de bank, geen onderzoek of kosten, oid. Na mijn antwoord dat het een bordspel betrof was het geld ook binnen no-time binnen.
-
Ugur
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
Ik kan me een verhaal herinneren van iemand die een overschrijving deed voor Cuba Libre, en aanzienlijk meer problemen had.JelmerB schreef: Zo heb ik ook eens een brief thuis gekregen vanwege een overschrijving met de term "Cuba". Of ik toe kon lichten waar deze betaling precies voor was. Overigens gewoon pro-actief benaderd door de bank, geen onderzoek of kosten, oid. Na mijn antwoord dat het een bordspel betrof was het geld ook binnen no-time binnen.
Altijd grappig dit soort misverstanden
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Toen ik onze Boardgamegeekcruise wilde betalen (ik weet het bedrag niet meer precies, maar iets met drie nullen), werd ik door mijn bank gebeld dat ik niet moest schrikken omdat iemand probeerde voor heel veel geld bordspellen te kopen van mijn rekening. Na mijn toelichting werd de betaling keurig doorgelaten. Dat was ook een heel grappig gesprek.
-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Net zoals de Cubaanse revolutie de burgers moed gaf. Viva la revolución!roubosga schreef: Dank je, dat geeft de burger moed.
Recent speelde ik...

-
Burnluve
- Joker
- Persoonlijke Ondertitel: Tactical Joe
Dat een bank dit gewoon mag doen zonder ook maar enige berichtgeving hiervan. Natuurlijk goed dat ze kritisch zijn met “verdachte” overboekingen maar als je het tegenhoud zou je toch op zijn minst een berichtje moeten ontvangen waarom het bedrag ingehouden word lijkt mij.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Ze MOETEN dit zelfs doen en nee ze MOGEN geen reden geven. Ik zal uitleggen waarom.Burnluve schreef: Dat een bank dit gewoon mag doen zonder ook maar enige berichtgeving hiervan. Natuurlijk goed dat ze kritisch zijn met “verdachte” overboekingen maar als je het tegenhoud zou je toch op zijn minst een berichtje moeten ontvangen waarom het bedrag ingehouden word lijkt mij.
Vanuit de AFM worden de banken streng in de gaten gehouden wat betreft het toezicht op en voorkomen van het witwassen van geld en financiering van terrorisme. Dit MOETEN ze doen. als ze dit niet nauwkeurig genoeg doen krijgen ze forse boetes en dreigen er sancties.
Ze MOGEN de reden niet geven, want als ze de exacte zoektermen en algoritmes bloot geven, wordt het juist voor criminelen weer erg makkelijk om het systeem te omzeilen. Criminele zijn namelijk altijd op zoek naar de grens bedragen waarop de algoritmes zoeken, de banken/landen/regio's die verdacht zijn en de omschrijvingen die verdacht zijn.