Ervaring met invoerrechten gevraagd
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ervaring met invoerrechten gevraagd
Ik ben op zoek naar iemand die post-Brexit bij BuyTheSameToken heeft besteld (of een soortgelijke winkel); een Britse shop (met een eigen website maar ook op Etsy actief) die geüpgraded componenten maakt voor spellen zoals Arkham Horror en Marvel Champions. Nu wil ik daar graag bestellen en ze claimen dat ik invoerrechten betaal bij het afrekenen, maar ik zie dat echt nergens bij staan. Bij mijn laatste UK-bestelling (elders) betaalde ik uiteindelijk meer aan invoerrechten en onderzoekskosten dan het item zelf omdat ik net boven die grens van €22 zat. Graag betaal ik de invoerrechten op voorhand om mezelf die onderzoekskosten te besparen.
BTST is niet heel snel met reageren, vandaar dat ik het hier even probeer.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BTST is niet heel snel met reageren, vandaar dat ik het hier even probeer.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

-
jsmid6
- Jakkiebak!
Re: Ervaring met invoerrechten gevraagd
Sowieso bestaat het limiet van €22 niet meer, je betaald nu altijd invoerrechten op bestellingen buiten de EU. Maar via PostNL zijn de administratiekosten nu €4 volgens mij. Behalve als de winkel DDP (Delivered Duty Paid) verstuurd, dat doen steeds meer UK webshops en volgens mij doet Etsy dat ook op die manier. Dan betaal je BTW over de bestelling en krijg je dus niet alsnog een rekening voor invoerrechten.
Ik heb niet een bestelling geplaatst bij deze speciefieke winkel maar als het via Etsy loopt dan zie je bij het afrekenen dat de BTW verrekend wordt dus als het goed is regelen zij de BTW voor jou.
Ik heb niet een bestelling geplaatst bij deze speciefieke winkel maar als het via Etsy loopt dan zie je bij het afrekenen dat de BTW verrekend wordt dus als het goed is regelen zij de BTW voor jou.
-
Stijnhoofd
- El Capitan
Ik zie nu inderdaad dat Etsy dit bedrag wel verrekent en de website niet. Ik ga ze even naast elkaar leggen of ik zo niet teveel aan 'Etsy-tax' betaal. Maar het scheelt wel veel gedoe met aan de deur betalen of het pakket moeten ophalen op het postkantoor.jsmid6 schreef: Sowieso bestaat het limiet van €22 niet meer, je betaald nu altijd invoerrechten op bestellingen buiten de EU. Maar via PostNL zijn de administratiekosten nu €4 volgens mij. Behalve als de winkel DDP (Delivered Duty Paid) verstuurd, dat doen steeds meer UK webshops en volgens mij doet Etsy dat ook op die manier. Dan betaal je BTW over de bestelling en krijg je dus niet alsnog een rekening voor invoerrechten.
Recent speelde ik...

-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Ik heb nog niet uit de UK besteld maar ik heb wel ervaring met China.
Het beste is als via de webshop de Europese BTW wordt voldaan, dan komt je pakketje zonder enige extra rompslomp gewoon bij je thuis.
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van verzendingen die niet uit een grote webshop en zonder BTW komen.
De grens van 22 euro is er niet meer, dus het gaat over alle zendingen, ook kleintjes.
Ik weet niet of het nog helpt om er 'gift' op te laten zetten? Hoe kan familie uit het buitenland je nu nog een kado versturen?
Het beste is als via de webshop de Europese BTW wordt voldaan, dan komt je pakketje zonder enige extra rompslomp gewoon bij je thuis.
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van verzendingen die niet uit een grote webshop en zonder BTW komen.
De grens van 22 euro is er niet meer, dus het gaat over alle zendingen, ook kleintjes.
Ik weet niet of het nog helpt om er 'gift' op te laten zetten? Hoe kan familie uit het buitenland je nu nog een kado versturen?
Everybody has the right to play...
-
jsmid6
- Jakkiebak!
Ik heb eerder wat bij Zatu besteld en die doen of deden niet aan DDP. Toen ik afrekende werd de UK VAT in mindering gebracht. Toen het binnenkwam kreeg ik van PostNL een melding om de BTW te betalen plus €4 administratiekosten
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
-
jsmid6
- Jakkiebak!
-
Stijnhoofd
- El Capitan
Betaal je btw ook over de verzendkosten?
Recent speelde ik...

-
jsmid6
- Jakkiebak!
Dat weet ik zo niet maar vermoedelijk wel gezien dat ook een dienst is die je afneemt.
-
Stijnhoofd
- El Capitan
Ik heb het net even doorgerekend, en als het inderdaad zo is dat ik via de non-DDP website 21% + € 4 betaal, dan ben ik alsnog aanzienlijk goedkoper uit dan wanneer ik via Etsy bestel en direct de import betaal. Etsy is dan alsnog 20% duurder.
Recent speelde ik...

-
rober
- Standaard moderator
Ik heb de laatste tijd een paar keer wat besteld bij Button Shy in de USA.
Dat waren pakketjes met een waarde van respectievelijk €32 en €45.
Daar heb ik steeds €7,15 voor moeten betalen aan inklaringskosten en btw.
Dat waren pakketjes met een waarde van respectievelijk €32 en €45.
Daar heb ik steeds €7,15 voor moeten betalen aan inklaringskosten en btw.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Stijnhoofd
- El Capitan
Heel gek, net geprobeerd te bestellen en ineens zag ik op de website wél taxes. Toen ik verder ging in het bestelproces verdwenen die ineens weer. Zo even een andere browser proberen, anders neem ik contact op.
Recent speelde ik...

-
Stoffel
- Regenmaker
Ik heb zeer recent vervangonderdelen ontvangen uit de USA. IK had een spel waar een zestal kaartjes ontbraken en 1 meeple. Ik contacteerde de uitgever en deze stuurde zonder prolemen de missende onderdelen op.Bridget schreef: Ik heb nog niet uit de UK besteld maar ik heb wel ervaring met China.
Verrassing bij aankomst in België: ik moest 18 euro betalen voor deze kleine gewatteerde enveloppe.
15 euro handlingcost en de rest btw.
Zo werkt het dus in België, pure diefstal.
Zorg zeker dat de taks betaald is bij aankoop en dat die formulieren ook in orde zijn zodat het bij de douane niet tegengehouden wordt.
-
Stijnhoofd
- El Capitan
Ik kreeg als tip om via de website www.simplyduty.com/import-calculator te checken wat het precies bedraagt. Heb nu via de website besteld (zonder taxes; ging niet anders) en hoop dat het nu klopt op basis van wat ik daar gezien heb.
Recent speelde ik...

-
Obelix
- Garnaal
Ik heb een gelijkaardige ervaring toen bleek dat het spelbord van D-Day at Omaha Beach krom bleek te staan. De verkoper (Spelonk) adviseerde me uiteindelijk om de Amerikaanse uitgever rechtstreeks te contacteren.Stoffel schreef:Ik heb zeer recent vervangonderdelen ontvangen uit de USA. IK had een spel waar een zestal kaartjes ontbraken en 1 meeple. Ik contacteerde de uitgever en deze stuurde zonder prolemen de missende onderdelen op.Bridget schreef: Ik heb nog niet uit de UK besteld maar ik heb wel ervaring met China.
Verrassing bij aankomst in België: ik moest 18 euro betalen voor deze kleine gewatteerde enveloppe.
15 euro handlingcost en de rest btw.
Zo werkt het dus in België, pure diefstal.
Zorg zeker dat de taks betaald is bij aankoop en dat die formulieren ook in orde zijn zodat het bij de douane niet tegengehouden wordt.
Hun eerste pakje raakte verloren (kan gebeuren) en op het tweede moest ik plots 18,55 euro betalen. Ik heb telkens bij Bpost beleefd protest aangetekend en de uitgever zorgde zelfs voor een uitgebreide verklaring dat het een kosteloos vervangonderdeel was, etc. Maar wat baten kaars en bril ...
Na heel wat over en weer gemail met een Bpost-bediende, wiens empathie omgekeerd evenredig was met zijn incompetentie, werd het pakje zonder mijn toestemming uiteindelijk terug naar de VS verzonden. Spelonk heeft me dan als compensatie 8 euro 'korting' aangeboden ...
Wat een verschil met bijvoorbeeld Games Workshop en Drivethrurpg die altijd zorgen dat dit soort invoergedoe perfect geregeld wordt. En als het dan toch misloopt, zorgen zij voor een echte oplossing en compensatie.
Laatst gewijzigd door Obelix op wo 12 jan 2022, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.