https://bordspeler.nl/2022/07/07/spellenspektakel-gent/
Mooi dat ze verwijzen naar het "faliekant mislukte ‘Games & Toys Experience'".
Het probleem was toen "te duur"
Voor 21€ per persoon (in mijn geval maal 3 want 2 kinderen die ouder dan 10 zijn) laat ik deze poging feestelijk aan mij voorbijgaan.
Facts 2022 / Spellenspektakel Gent
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
thomasdev
- Joker
-
Bert_
- Website beheerder
Re: Facts / Spellenspektakel Gent
Prijs is hier ook wel een issue, toch als je enkel/voornamelijk voor de boardgames komt.
Lijkt me vooral interessant voor mensen die sowieso interesse hebben in Facts.
Lijkt me vooral interessant voor mensen die sowieso interesse hebben in Facts.
-
kattaklop
- Garnaal
Ik heb interesse in Facts en vindt die prijs hoog.
Vooral omdat ik ook naar Essen ga en dit dus niet meer nodig heb.
Er is niets uit het verleden geleerd.
Ik ben in Facts voor comics, manga en anime. De gosplay vindt ik ook nog leuk en er zijn waarschijnlijk wel mensen die de beide bezoeken maar dat is een minderheid. Ik hoop dat ze de prijs voor het spellenspektakel laten dalen of de geschiedenis zou zich nog wel eens kunnen herhalen.
Vooral omdat ik ook naar Essen ga en dit dus niet meer nodig heb.
Er is niets uit het verleden geleerd.
Ik ben in Facts voor comics, manga en anime. De gosplay vindt ik ook nog leuk en er zijn waarschijnlijk wel mensen die de beide bezoeken maar dat is een minderheid. Ik hoop dat ze de prijs voor het spellenspektakel laten dalen of de geschiedenis zou zich nog wel eens kunnen herhalen.

-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Zal wel meevallen, er is dat weekend geen Ronde van Vlaanderen.kattaklop schreef: ..... of de geschiedenis zou zich nog wel eens kunnen herhalen.
-
Piet
- Beheerder
Het klopt dat de prijzen voor de inkomtickets hoog liggen in vergelijking met de andere beurzen die we kennen.
Maar je moet een beetje rekening houden met de achtergrond. FACTS is een fantasy- en SF-beurs die al 30 jaar bestaat. De beurs groeide uit tot een stevig uit de kluiten gewassen evenement met meer dan 40000 bezoekers (voor de najaarseditie; in het voorjaar blijft de beurs wat kleiner). Het inkomticket voor FACTS was in het verleden al stevig, maar dat hield de bezoekers duidelijk niet tegen.
Vanaf dit jaar wordt er een bordspellenevenement toegevoegd aan FACTS. Om dat te regelen heeft men het Spellenspektakel gevraagd.
Ik veronderstel dat men hoopt om een pak extra volk naar Gent te lokken, maar ik denk dat het niet erg is als dat niet zou gebeuren. Voor de bordspelers is de inkom dus hoog, maar je krijgt voor dat geld veel meer dan alleen bordspellen (maar de vraag is of je dat wel nodig hebt als gewoon bordspeler).
Maar je moet een beetje rekening houden met de achtergrond. FACTS is een fantasy- en SF-beurs die al 30 jaar bestaat. De beurs groeide uit tot een stevig uit de kluiten gewassen evenement met meer dan 40000 bezoekers (voor de najaarseditie; in het voorjaar blijft de beurs wat kleiner). Het inkomticket voor FACTS was in het verleden al stevig, maar dat hield de bezoekers duidelijk niet tegen.
Vanaf dit jaar wordt er een bordspellenevenement toegevoegd aan FACTS. Om dat te regelen heeft men het Spellenspektakel gevraagd.
Ik veronderstel dat men hoopt om een pak extra volk naar Gent te lokken, maar ik denk dat het niet erg is als dat niet zou gebeuren. Voor de bordspelers is de inkom dus hoog, maar je krijgt voor dat geld veel meer dan alleen bordspellen (maar de vraag is of je dat wel nodig hebt als gewoon bordspeler).
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Bovendien is het maar een paar eurootjes duurder dan het Utrechtse Spellenspektakel zelf.
-
thomasdev
- Joker
Maar op het Nederlandse Spellenspektakel is er wel een familieticket aan 36€Erwin schreef: Bovendien is het maar een paar eurootjes duurder dan het Utrechtse Spellenspektakel zelf.
Spel in Antwerpen had indertijd ook een interessante familie formule...
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Als je Sleeping Gods eens wil proberen kan het de moeite wel waard zijn om te gaan. Of Bitoku, Luna Capital, Ice Floes & Foes of Monuments. Wij zijn erbij 
Keep Exploring Games