Spelers gezocht Pathfinder 2E (Online)

voor eenzame RPG-spelers die verwante zielen zoeken

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Kradoneem
Uno

Spelers gezocht Pathfinder 2E (Online)

Bericht door Kradoneem »

Hoi!

Wij zijn op zoek naar 2 spelers die met ons een Pathfinder 2E Adventure Path willen starten!

We zijn met onze groep een jaar of 10 geleden begonnen met D&D 4E en daarna 5E. Ooit altijd fysiek afgesproken, maar door verhuizingen en andere levensveranderingen zijn we nu met een andere, kleinere samenstelling over en hebben wij besloten over te stappen op iets nieuws: Pathfinder 2E.

We zijn over met 1 GM en 2 tot 3 vaste spelers (soms kan er iemand niet), we zijn allemaal in de 30-40, vader en wonen op verschillende plekken (van Zoetermeer tot Zaandam). We willen om de week op woensdagavond afspreken, rond half 8 starten en dan ongeveer 3 uur spelen. We zullen vooral online spelen (en daar Foundry als tool voor gebruiken), maar het lijkt ons wel leuk om af en toe een keer (eventueel op een andere dag) met z’n allen fysiek af te spreken voor de gezelligheid. Ik vind het zelf als GM ook niet erg om als speler mee te doen, dus als iemand anders wil GMen, ook helemaal prima.

Het lijkt ons tof om met een Adventure Path te starten waar roleplay, story en encounters allemaal een gelijkwaardige rol spelen, maar we weten nog niet precies welke we gaan kiezen. We zijn een groep die van een grapje houdt, maar wel serieus probeert te zijn in het spelen en we vinden het allemaal ook leuk om af en toe een beetje na te denken over de mechanics van het spel. We kennen de regels nog niet zo goed en zijn die nog een beetje aan het ontdekken. We proberen ons goed aan die regels te houden, maar als er dingen zijn die wij echt missen en niet leuk vinden, vullen wij de regels aan met een paar homebrew regels. Dit hebben we nog niet in PF2E, maar dit hadden we in D&D5E wel.

We zijn op zoek naar iemand die het gezellig vindt om met ons te spelen, iemand die het spelen wel een beetje serieus neemt en hebben de voorkeur voor iemand die, net als wij, nog een beetje beginnend is in PF2E.

We zaten te denken om met onze nieuwe spelers eerst een paar one-shots te spelen om te kijken of het een beetje klikt en om te wennen aan de nieuwe dynamiek tussen ons. Daarna willen we een Adventure Path kiezen, doen we een uitgebreide session 0 en stemmen we de karakters met elkaar af en bespreken we onze behoeftes en verwachtingen.

Lijk het je leuk om mee te doen? Stuur een berichtje!
bificommander
Uno

Re: Spelers gezocht Pathfinder 2E (Online)

Bericht door bificommander »

Hallo
Ik ben een redelijke ervaren Tabletop speler, vooral Pathfinder 1E. Van 2E heb ik alleen een introductie-avontuur ge-DMed.
Het lijkt me wel leuk om mee te spelen met een one-shot, om te kijken of ik een goede klik met de groep, en met online RPGen, heb.

Laat maar weten als jullie nog spelers zoeken.

(Ik had ook een berichtje gestuurd)