Alle hulp wordt uiteraard op prijs gesteld!
Voor de duidelijkheid: het gaat om Mariposas uit 2020.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

@mazinho: Zolang de tekst leesbaar is (na uitprinten), dan klinkt dat super!mazinho schreef: Ik kan zoeken voor je als foto’s van de NL regels volstaan. Laat maar weten.
Vervolgens heb ik gereageerd:"Het klopt inderdaad dat de Nederlandse spelregels niet online te vinden zijn. Dit komt omdat wij volgens contracten [m.b.t. dit spel] geen spelregels mogen delen. Ook fysiek mogen wij ze alleen sturen naar mensen die onze versie van het spel hebben."
Waarop ik als antwoord kreeg:"Dus als ik nu als een andere klant dezelfde vraag stel, maar erbij vermeld dat ik een (tweedehands) WGG-versie heb gekocht waar geen spelregels bijzaten, dan zou White Goblin Games ze wel met me mogen delen?"
Daarna stuurde ik een foto die ik van Marktplaats had gehaald."Dat had gekund, maar ter verificatie was dan een foto van het spel nodig geweest. Dit gebeurt voor alle spelregels, om niet de verkeerde spelregels op te sturen."
Kortom:"Er is even gekeken of we nog wel spelregels op voorraad hadden. Na wat zoekwerk zijn er geen spelregels gevonden. We kunnen dus hoe dan ook geen exemplaar opsturen, want we hebben al enige tijd ook geen voorraad meer van Mariposas. Online sturen wij ook geen spelregels op, dus helaas kunnen we u niet verder helpen."
@Knipoog: alle kleine beetjes helpen inderdaad. Bedankt voor het delen!Knipoog schreef: NIET de spelregels, maar wel een overview ervan.
Dit onder het motto alle kleine beetjes helpen.
https://www.spellenwijs.nl/mariposas-bordspel-review/

Hier gaat het om een versie aangekocht in een andere taal.Edwin84 schreef: Los van de uitgevers. Ik snap nooit hoe mensen spelregels verliezen bij hun spel. Als je 2e hands verkoopt zorg je toch ook dat het speelbord of de materialen voor de 4e spelers erbij zitten?
Bij een klein kaartspelletje snap ik het nog. Daar zijn de regels vaak een klein briefje maar bij een spel als dit heb je het over een redelijk formaat spelregels.
Daar heb je een punt @JeromeJerome schreef: En de volgende keer gewoon een Nederlandse editie kopen als je weet dat dat beter ligt in je spellengroep.
@maxitaxi777: Inderdaad. Heb ik ook eens gehad bij Carnavalo. Daar zaten twee keer de Franse spelregels bij. De NL-spelregels waren toen ook lastig maar nog redelijk snel te vinden. Van 999, de uitgever, zou ik dan eveneens verwachten dat ze die minstens als PDF beschikbaar maken, als ik daar een vraag over had gesteld.maxitaxi777 schreef: Hier gaat het om een versie aangekocht in een andere taal.
Bij een nieuw exemplaar kunnen de regels ontbreken; in een fabriek worden ook fouten gemaakt. Of bij meertalige edities, heb ik weleens dubbele spelregels gehad in het Duits en dan bijv niet de Engelse of Nederlandse. Zulke dingen gebeuren, dus snap wel dat uitgevers het in die gevallen willen kunnen opsturen naar de klant.
@Edwin84: Ik was ook eens spelregels kwijt. Wat bleek achteraf: mijn zoontje had ze stiekem naar zijn kamer meegenomen, omdat hij de afbeeldingen zo mooi vond. Toch een grote kreuk en een scheur erin. Kan me aanvullend voorstellen dat katten of honden ook wel eens een rol spelen.Edwin84 schreef: Ik snap nooit hoe mensen spelregels verliezen bij hun spel.