Morgen naar Ducosimbeurs 20/1/2024
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
meijerc
- Burgemeester
Morgen naar Ducosimbeurs 20/1/2024
Ik ga morgen weer sinds jaren naar een Ducosim beurs. Laatste paar keer vond ik het echt zonde van mijn benzine, parkeerkosten, etc.
Vroeger had je nog met de Gamefreak goede deals, maar tegenwoordig staan er alleen maar dure “winkels”. En met duur bedoel ik dat ik het bijna goedkoper of voor dezelfde prijs kan krijgen bij de Spellenpoort in het centrum van Amersfoort.
Ben benieuwd….
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Vroeger had je nog met de Gamefreak goede deals, maar tegenwoordig staan er alleen maar dure “winkels”. En met duur bedoel ik dat ik het bijna goedkoper of voor dezelfde prijs kan krijgen bij de Spellenpoort in het centrum van Amersfoort.
Ben benieuwd….
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/
-
siepie
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
meijerc
- Burgemeester
Re: Morgen naar Ducosimbeurs 20/1/2024
Hahaha, komt goed. En anders schrijf ik er misschien wel weer over.
Verzonden vanaf mijn Fisher-Price peutertelefoon met Tapatalk
-
siepie
- Hazelnoot Ridder
Ik ben benieuwd! Ik ben ooit twee keer geweest, laatste keer was 2010. Ik herinner me nog slechte dure koffie.
Gamefreak? Dat is ook lang geleden....waar blijft de tijd?
Gamefreak? Dat is ook lang geleden....waar blijft de tijd?
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
TheGameFreak was idd een top winkel met dito aanbiedingen! Helaas is dat niet meer, ooit overgenomen door een andere webshop meen ik, maar die onderscheidt zich zeker niet op prijs. Alleen Adriaensen is qua prijzen nog vergelijkbaar, maar die staan niet op Ducosim.
Op de beurs zelf ben ik vorig jaar sinds jaren weer eens geweest. Best leuk om een paar spellen te spelen of bekenden tegen te komen, maar voor aanbiedingen of nieuwigheden is het niet interessant. Wel leuk voor aspiring game designers of als je graag prototypes test!
Op de beurs zelf ben ik vorig jaar sinds jaren weer eens geweest. Best leuk om een paar spellen te spelen of bekenden tegen te komen, maar voor aanbiedingen of nieuwigheden is het niet interessant. Wel leuk voor aspiring game designers of als je graag prototypes test!
-
meijerc
- Burgemeester
Ducosim is net als een slecht potje Nemesis.
Je had eigenlijk al lang dood moeten zijn en door kunnen gaan met het volgende spel, maar je blijft er maar in hangen voor 6 uur lang.
Je had eigenlijk al lang dood moeten zijn en door kunnen gaan met het volgende spel, maar je blijft er maar in hangen voor 6 uur lang.

-
siepie
- Hazelnoot Ridder
Ik denk ook dat je vooral moet gaan om spellen te kunnen proberen en niet zozeer om te kopen. En dan bedoel ik niet alleen Ducosim natuurlijk, maar in zijn algemeenheid. En als je dan een koopje kan scoren is dat mooi meegenomen.
-
meijerc
- Burgemeester
Gaat er nog iemand anders? Leuk om mensen te ontmoeten. 

-
meijerc
- Burgemeester
Ik ga voor beide. Spiel zelfde laken en pak.siepie schreef: Ik denk ook dat je vooral moet gaan om spellen te kunnen proberen en niet zozeer om te kopen. En dan bedoel ik niet alleen Ducosim natuurlijk, maar in zijn algemeenheid. En als je dan een koopje kan scoren is dat mooi meegenomen.
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Mijn advies? Ga om te spelen, niet om te kopen.meijerc schreef: Ik ga morgen weer sinds jaren naar een Ducosim beurs. Laatste paar keer vond ik het echt zonde van mijn benzine, parkeerkosten, etc.
Ben benieuwd….
Morgen is ook de veiling, dus wie weet pik je daar wat leuks op, maar de prijzen vand e verkopers zijn over het algemeen niet echt aanbiedingen. Ik ga er vooral om te spelen naar toe, en soms ook een leuke vondst bij de bring and buy.

-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Ik ben er dus ookmeijerc schreef: Gaat er nog iemand anders? Leuk om mensen te ontmoeten.

-
Arjen T.
- Veenboer
Jammer genoeg is het er niet van gekomen om te gaan, de volgende staat dan wel alvast in de agenda. Voor mij is het ook voornamelijk een "speel en probeer"beurs. En als je wat leuks uitgeprobeerd hebt, kan je het eventueel ook meteen kopen om thuis gelijk nogmaals te spelen.
We've got a winner!
-
meijerc
- Burgemeester
Veel van de spellen die er dit keer werden gespeeld waren allemaal "oud".
Wel weer oké.
Wel weer oké.
-
MadeMeSmile
- Sojaboon
- Persoonlijke Ondertitel: Hidden Role Fanaat
Ik woon zelf in Amersfoort, dus misschien is dat dan mijn geluk. Ik vond het aanbod van nieuwe spellen best interessant. Heb What the Flock gespeeld, wat ik een tof spel vind om met mijn jonge neefjes te spelen. Daarnaast heb ik Rite gespeeld, wat echt weggelegd is voor liefhebbers van bijvoorbeeld Root. De try-out-spellen vond ik ook erg grappig. Toch leuk om te zien wat het spellenmaakgilde meebrengt.
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Vorige keer in september heb ik me er prima vermaakt. Deze keer echter niet. De veiling bood niets waar ik naar op zoek was en de spellen die ik probeerde te verkopen gingen voor het minimum weg. Ik hoopte d.m.v. een veiling toch op een hogere opbrengst.
Het aanbod om te spelen vond ik minimaal. Ontzettend veel prototypes. Het lijkt steeds meer op een beurs voor nog niet eens uitgebrachte spellen en kleine uitgevers met naar mijn idee niet echt toppers qua spellen. Maar dat is persoonlijk. WGG tafels zaten stampvol en trouwens ook veel te dicht op elkaar gepropt. 999 miste ik, ook Game Master, Keep Exploring en Jolly Dutch niet gezien?
Of begin ik kippig te worden? Het middenpad was nog te doen maar verder te dicht op elkaar alles vind ik. De de 2e of 3e rij tafels richting de muur kon ik niet zien. En ook bijzonder dat sommige tafels dan weer de hele dag leeg waren. Dan doe je als (nieuwe?) uitgever iets niet goed.
Het is dat ik op mijn overgebleven of verkochte spellen van de veiling moest wachten anders had ik met een halve dag weer vertrokken.
Het aanbod om te spelen vond ik minimaal. Ontzettend veel prototypes. Het lijkt steeds meer op een beurs voor nog niet eens uitgebrachte spellen en kleine uitgevers met naar mijn idee niet echt toppers qua spellen. Maar dat is persoonlijk. WGG tafels zaten stampvol en trouwens ook veel te dicht op elkaar gepropt. 999 miste ik, ook Game Master, Keep Exploring en Jolly Dutch niet gezien?
Of begin ik kippig te worden? Het middenpad was nog te doen maar verder te dicht op elkaar alles vind ik. De de 2e of 3e rij tafels richting de muur kon ik niet zien. En ook bijzonder dat sommige tafels dan weer de hele dag leeg waren. Dan doe je als (nieuwe?) uitgever iets niet goed.
Het is dat ik op mijn overgebleven of verkochte spellen van de veiling moest wachten anders had ik met een halve dag weer vertrokken.
Everybody has the right to play...