Spelregels lezen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
stefaan
- Caballero
Spelregels lezen
Aangezien ik na Essen en een grote spellenerfenis (nee, er is niemand dood, enkel verhuisd naar een te klein appartement) nu dagelijks mijn portie spelregels lees, wou ik wel eens weten hoe jullie omgaan met deze lectuur.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Re: Spelregels lezen
Leuk is anders om spelregels uit te leggen. Het goed kunnen overbrengen zodat andere het ook snappen is soms wel lastig. Ik ben nu eenmaal geen leraar.
Gelukkig heb ik een site gevonden www.spelleenuitleg.nl dacht ik waar ze met een filmpje een spel uitleggen. Enig aandeel aan die site is dat er maar een kleine hoeveelheid spellen zo uitgelegd worden, maar ik ga die site denk ik zeker wel gebruiken om Agricola aan me vrienden uit te leggen.
Gelukkig heb ik een site gevonden www.spelleenuitleg.nl dacht ik waar ze met een filmpje een spel uitleggen. Enig aandeel aan die site is dat er maar een kleine hoeveelheid spellen zo uitgelegd worden, maar ik ga die site denk ik zeker wel gebruiken om Agricola aan me vrienden uit te leggen.
-
MikeBzonderpuntje
- Caballero
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik ben normaliter van mijn directe medespelers degene die alle spellen koopt, en dus ook uitzoekt. Er is 1 'geekbuddy' die in de buurt woont en ook e.e.a. koopt en uitzoekt, dus af en toe heb ik mazzel en speel ik iets wat hij al gedaan heeft, en krijg ik het spel uitgelegd.
Verder koopt een enkeling van mijn wekelijkse/maandelijke medespelers na het spelen van iets wat ik ze voorzet ook weleens ook een bepaald spel dat ze goed bevalt. Heeel sporadisch koopt 1 van hen zelf iets anders, maar diegene is blijkbaar niet zo'n kei in het uitzoeken van de regels, want 3 van zijn spellen wachten al meer dan een jaar op een speelbeurt omdat hij er niet uitkwam. Maar met nog meer dan 50 ongespeelde spellen in mijn kast vertik ik het om ook andermans spellen uit te zoeken aangezien ik het elke week al doe....