Was je zelf aanwezig op Spiel Doch 2026? Dan vernemen we graag jou ervaring.Nostheide Verlag - schreef:SPIEL DOCH! in Dortmund bereikt zijn grenzen
Meer dan 18.000 bezoekers (2025: 17.000) bezochten en speelden van 24 tot en met 26 april op de bord- en kaartspellenbeurs op het terrein van Messe Dortmund. Meer dan 190 exposanten en merken waren op de beurs vertegenwoordigd, waaronder naast de grote en kleine uitgeverijen ook weer auteurs, rommelmarkten, kunstenaars en verenigingen. Daardoor was de in hal 4 beschikbare beursruimte van 8.300 vierkante meter al wekenlang uitverkocht.
Zaterdag breekt alle records
Ook dit jaar was de opkomst op zaterdag het grootst. Hoewel de speeloppervlakte met bijna 900 plaatsen verder was geoptimaliseerd, ontstonden er door de recordopkomst toch knelpunten. Daarnaast was er minstens nog eens hetzelfde aantal speeltafels van exposanten beschikbaar, die vooral op zaterdagmiddag volledig bezet waren.
Een toename ook voor het aantal verkochte gezinstickets. Gezinnen maakten vooral op zaterdag en zondag gebruik van het aanbod van Spiel Doch. Op vrijdag waren traditioneel 700 scholieren gratis uitgenodigd voor een bezoek.
De bezoekers waren gedurende de drie dagen opnieuw erg onder de indruk van de ontspannen sfeer met de brede gangpaden zonder grote opstoppingen en de diversiteit van het spelaanbod. Goede bezoekersaantallen ook voor de toernooien en de finale van het Duitse CATAN-kampioenschap.
Volgens organisator Nostheide Verlag, zal er in 2027 waarschijnlijk nog een hal bijkomen. Het is de bedoeling om SPIEL DOCH! dan in de hallen 4 en 7 te organiseren. Hierdoor zou de bestaande wachtlijst kunnen worden weggewerkt en zou er extra speelruimte ontstaan.
In 2027 zal de 8ste SPIEL DOCH! in Dortmund doorgaan van 9 tot 11 april 2027.
Spiel Doch! tijdens het voorbije weekend in Dortmund
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Spiel Doch! tijdens het voorbije weekend in Dortmund
Persbericht bij het beurseinde van SPIEL DOCH! 2026.
Labels:
-
Renehindriks
- Grote Dienaar
Re: Spiel Doch! tijdens het voorbije weekend in Dortmund
Ik was er op zaterdag en vond het weer fantastisch! Was mijn 4e keer en was elke keer onder de indruk. Ook deze keer weer, we konden om 9.30 vlak voor de ingang parkeren en waren binnen 5 minuten door de kaart-controle. Wel nog klein half uurtje wachten voordat de beurs echt open ging (de reis ging voortvarend, dus waren er veel vroeger dan verwacht). Ik zag in het boekje met nieuwe spellen dat de Duitse versie van Feya's swamp uit was, dus snel eerst die halen. Vervolgens naar een tafel om spellen te spelen. Er waren zeer veel tafels! En nog honderden vrij. Toen we weer later terug kwamen was alles wel stampvol. Twee spellen gespeeld, maar toen was mijn dochter van 4 er wel weer klaar mee. Vervolgens heel rustig alles kunnen bekijken. Dit jaar waren er erg goede deals, we zijn uiteindelijk met 18 spellen thuis gekomen.
Tussen de middag lekker buiten bij een picknicktafel geluncht, erg goede foodtrucks!
Sfeer was weer fantastisch, bij sommige kraampjes best even druk, maar niets in vergelijking met Spiel. Het was rustiger dan in een rustige hal bij Spiel.
Ik verheug me alweer op volgend jaar!
Tussen de middag lekker buiten bij een picknicktafel geluncht, erg goede foodtrucks!
Sfeer was weer fantastisch, bij sommige kraampjes best even druk, maar niets in vergelijking met Spiel. Het was rustiger dan in een rustige hal bij Spiel.
Ik verheug me alweer op volgend jaar!