Bordspellen als pc-spel

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Iznogoedh
Professor Pimpel

Bordspellen als pc-spel

Bericht door Iznogoedh »

In april verschijnt in Nederland de cd-rom van het pc-spel Puerto Rico en in mei die van Leeuwenhart. Beide spellen worden uitgegeven door Denda, de uitgever die eerder de verschillende varianten van Kolonisten van Catan uitbracht. De prijs voor de spellen is ? 19,99 per stuk. Als het net zo gaat als bij de Kolonisten, kan je ze over een jaar voor ? 5,- kopen.

http://www.denda.nl en daar klikken op Verwacht.

Ik ben erg benieuwd. De screenshots van Puerto Rico zien er veelbelovend uit. Al zal het gezien de systeemeisen waarschijnlijk geen grafisch hoogstandje worden.
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door syroit »

Zelf heb ik de PC versie van Ticket-to-ride, die is wel goed en zeker de moeite waard!

Deze zien er ook goed uit. Ben benieuwd!
Gretz
Jakkiebak!

Bericht door Gretz »

We mogen hopen dat de computerversie van Puerto Rico íets minder bugs :wink: bevat als bijv. de computerversie van het Kolonisten Kaartspel, ook van Denda. Ik heb de PC-versie van Kolonisten van Catan, en die was opzich wel leuk, totdat ik hem had uitgespeeld. Maar Puerto Rico is een zeer goed spel dus wellicht ga ik hem nog wel kopen...
"Er is niets beter dan zoeken, als je iets wilt vinden. Gewoonlijk vind je wel iets als je zoekt, hoewel het niet altijd precies dátgene is wat je wilt hebben."
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Bij mij doet het kaartspel het niet meer. Hij heeft het even gedaan, tot mijn vriend op de pc had gewerkt en nu doet hij het niet meer. Maar het ligt niet aan hem, zegt hij......
jeroenh
Professor Pimpel

Bericht door jeroenh »

Ik heb reeds de duitse versie van beide spellen gespeeld. Leeuwenhart vond ik wel aardig. De cd-rom van Puerto Rico daartentegen vond ik wel erg leuk. De computers zijn niet eens zo slecht en het is leuk om ook eens met de uitbreiding te spelen...
Iznogoedh
Professor Pimpel

Bericht door Iznogoedh »

Leuk dat die uitbreiding van Puerto Rico erbij zit, dat wist ik niet eens.
Gretz
Jakkiebak!

Bericht door Gretz »

Dagmar schreef:Bij mij doet het kaartspel het niet meer.
www.feuerteufel.nl Een zeer mooi alternatief! :D
"Er is niets beter dan zoeken, als je iets wilt vinden. Gewoonlijk vind je wel iets als je zoekt, hoewel het niet altijd precies dátgene is wat je wilt hebben."
Iznogoedh
Professor Pimpel

Bericht door Iznogoedh »

Al surfend ontdekt dat er in Duitsland ook pc-spellen van Carcassonne, Tikal, Kardinaal & Koning en Scotland Yard zijn verschenen. De pc-spellen van Carcassonne en Tikal lijken mij wel interessant. Is er iemand hier die ervaring heeft met deze pc-spellen? Ik ben namelijk wel benieuwd of ze de moeite waard zijn. En weten jullie nog andere bordspellen die als pc-spel verschenen zijn?
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

Iznogoedh schreef:Al surfend ontdekt dat er in Duitsland ook pc-spellen van Carcassonne, Tikal, Kardinaal & Koning en Scotland Yard zijn verschenen. De pc-spellen van Carcassonne en Tikal lijken mij wel interessant. Is er iemand hier die ervaring heeft met deze pc-spellen? Ik ben namelijk wel benieuwd of ze de moeite waard zijn. En weten jullie nog andere bordspellen die als pc-spel verschenen zijn?
Het PC spel van Carcassonne is ooit ook in het NL verschenen, maar is nu niet meer te koop. Zelf heb ik de NL en de D versie. Hij is heel leuk zeker als je geen reallife spelers vindt. Een leuk extraatje bij de pc versie zijn de tegels van de rivier I.
jeroenh
Professor Pimpel

Bericht door jeroenh »

Een groot deel van de computerspellen heb ik al gespeeld.
Ze zien er over het algemeen erg leuk uit, maar ik mis een beetje het overzicht van wat de computers doen (maar dat kan ook aan mij liggen...)
Een leuke toevoeging is, dat je alles in 3d kunt bekijken en het bord kunt draaien, maar mijn ervaring is toch dat het het fijnste werkt met een top-down view.

Ik heb de volgende spelen reeds bekeken/gespeeld:
- carcassonne / carcassonne j&v (vind ik overigens wel lekker spelen, goede computers ook...)
- catan / catan kaartspel (te langdradig in mijn ogen)
- eufraat & tigris (speelt lekker weg, je hebt niet direct last van welke kaartje de computer pakt, dus je houdt het overzicht...)
- tikal (alleen bekeken....)
- torres (alleen bekeken... wel erg mooi!)
- elfenland (omslachtig, traag en zag er niet uit... jammer... op tafel is het een van mijn favoriete spellen)
- kardinaal & koning (ook weer mooi, maar ik krijg geen overzicht van welke kaarten de computer pakt.... misschien klik ik te snel...)
- puerto rico (zie boven)
- cafe international kaartspel (heel leuk... vooral de 7-tisch-variant!... lekker snel, lekker simpel...)
- ogallala (ik vond het kaartspel al niks en de computervariant net zo suf)

En er zijn er nog meer:
- scotland yard (werd al genoemd)
- 6 nimmt
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games

Bericht door Duiker »

Waar kan je tikal spelen?
En waar Scotland Yard???

:shock:
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Ginola schreef:Hmm ik heb geloof ik helemaal niets met Bordspellen op de PC.
Af en toe vind ik het wel aardig om een spelletje carcassonne via internet te spelen, maar verder niet.

Geef mij maar gewoon de bordspellen zelf.
Helemaal mee eens. Juist het gedoe met pionnen, kaartjes, briefjes en andere objecten die her en der over de tafel verspreid worden, geven het bordspel zijn charme. Nu ben ik sowieso niet zo'n gamer maar bordspellen als pc-spel vind ik wel erg suf ten opzichte van willekeurig 3D-spel. Ik heb Catan en St.Petersburg geprobeerd overigens.

Een bordspel spelen is voor mij in eerste instantie en sociale aangelegenheid, en virtuele medespelers zijn lang niet zo gezellig. Bovendien vind ik het erg leuk mijn overwinningsgrijns te tonen aan de verliezers :twisted:
Iznogoedh
Professor Pimpel

Bericht door Iznogoedh »

Duikertje schreef:Waar kan je tikal spelen?
En waar Scotland Yard???
Voor zover ik het weet zijn deze niet online te spelen. Ook heb ik ze nog niet in een online shop gezien. Via ebay kan je de cdrom van Tikal wel kopen, die van Scotland Yard weet ik niet. Via de site van de Duitse uitgever zijn ze in ieder geval niet (meer) verkrijgbaar.

Link uitgever
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Ginola schreef:Hmm ik heb geloof ik helemaal niets met Bordspellen op de PC. Af en toe vind ik het wel aardig om een spelletje carcassonne via internet te spelen, maar verder niet.
In een enkel geval is het spel op de PC te prefereren boven de papier-en-karton editie. Ra is bijvoorbeeld op BrettSpielWelt een stuk spannender dan in het echt, omdat je veel beter kunt zien wat iedereen heeft en dus ook wat een openliggende rij fiches voor iedereen waard is. Verder heb je ook niet te maken met het organiseren van je fiches---dat doet het programma voor je. Zo zijn er nog wel een paar spellen.
LaPorxada
Joker

Re: Bordspellen als pc-spel

Bericht door LaPorxada »

Hallo, beste forumleden,

Ik ben een enthousiaste carcassonne speler en verzamelaar uit Duitsland en ben op zoek naar de Nederlandse editie van carcassonne voor mijn "carcassonne muesuem".
https://www.bol.com/nl/nl/p/carcassonne ... 000003835/

Laatst zag ik deze op marktplaats.nl staan, maar was helaas niet snel genoeg.

Hebben jullie misschien een tip voor mij, waar ik het nog meer zou kunnen zoeken?

Het' is twijfelachtig of er nieuwe edities beschikbaar zullen zijn - maar een gebruikte editie in goede staat zou op zijn minst wenselijk zijn.

Met vriendelijke groeten,
Simon