Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Op BGG bevestigt David Ausloos dat zijn nieuwe spel 'Panic Station'
dit najaar door White Goblin Games zal worden uitgebracht. 'Panic Station' wordt op Spiel (Essen-D) voorgesteld aan het grote publiek.
Antwerpenaar David Ausloos is grafisch ontwerper en spellenauteur (o.a. mede-auteur en illustrator van ''Get Nuts!").
Aanvankelijk wilde David 'Panic Station' zelf publiceren, maar uiteindelijk besliste hij om dit project een groter bereik te geven o.w.v. het potentieel van het spel. Dit resulteerde uiteindelijk in een samenwerking met White Goblin Games.
'Panic Station' is een door paranoia gedreven deels coöperatief spel. Je controleert twee karakters van het Extermination Corps en bent door de overheid op missie gestuurd om de aanwezigheid van vijandelijke buitenaardse wezens te onderzoeken.
Maar... één van de spelers is een 'gastheer', besmet door een buitenaardse parasiet. Deze rol houdt hij verborgen, terwijl hij zoveel mogelijk andere 'menselijke' spelers probeert te infecteren en te verhinderen dat het buitenaards wezen gedood wordt.
Om te overleven is het dus belangrijk om de medespelers zorgvuldig in het oog te houden en een goede balans te vinden tussen samenwerking en paranoia.
Zou het kunnen dat het White Goblin erg goed bevallen is om bij de afgelopen Spiel 2010 meerdere titels tegelijk onder de aandacht te brengen?
Zo goed zelfs dat ze het willen herhalen?
Ninjato en Revolver zitten toch ook nog in de pijpleiding?
Zo jammer dat het in een space jasje zit.. Dat schrikt een groot aantal spelers in mijn omgeving af terwijl het idee, coöp met verrader me weer echt te gek lijkt..
@ Jorrit: het thema zit bij dit spel als gegoten. We weten dat we met een science fiction thema een deel van de doelgroep afschrikken. Dat nemen we in het geval van Panic Station heel graag voor lief.
@ Ravinck: Ninjato is een licentietitel; die brengen we dus alleen in NL en B op de markt.
Een coop met een mol. Schitterend. En ik ben ook van mening dat het thema hier zeer goed bij past. Ik denk al onmiddellijk aan Alien. Om maar iets op te noemen.
Bartjes! schreef:@ Jorrit: het thema zit bij dit spel als gegoten. We weten dat we met een science fiction thema een deel van de doelgroep afschrikken. Dat nemen we in het geval van Panic Station heel graag voor lief.
Snap ik! Ik denk dat ik het spel tegen beter weten in mee ga nemen.
Gaat het spel rond de prijs van verboden eiland zitten?
Ik kreeg net een telefoontje van Bart Nijssen dat hij vanavond het prototype van Panic Station bij zich heeft tijdens een demoavond bij Spellenclub Sint-Truiden. Aanvang 19:30 uur in zaal cafe 't Hert op de Grote Markt Sint-Truiden (België).
Voor degenen die redelijk in de buurt wonen en interesse hebben in dit spel wellicht een mooie kans om dit spel uitgelegd te krijgen en wellicht zelfs te spelen .