SpSp 2006 - De eerste indrukken

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

SpSp 2006 - De eerste indrukken

Bericht door syroit »

Ik zal maar op tijd beginnen.

Hoe was het spellenspektakel dit jaar?
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Ik ga over een half uurtje weg, dus ik kan je nog niks melden! Je bent er wel erg vroeg bij! :D
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

Iemand moet de eerste zijn die dit bericht plaatst :P
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Ik ben ziek :cry: en zal dus helaas dit jaar het spellenspektakel overslaan. Ik ben erg benieuwd wat ik allemaal ga missen dus doe mij ook maar uitgebreide verslagen!
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Het SpSp begon goed in 2006: ik had me niet verslapen en zat om 9u een spiegeleitje te eten terwijl ik gauw nog even het denkbeeldige lijstje afging op welke spellen ik zou moeten letten. Nog geen koffie, dat zou nog genoeg komen die dag. De frisse ochtendwandeling zou me wel wakker maken.

(wordt vervolgd)
Iznogoedh
Professor Pimpel

Bericht door Iznogoedh »

Dagmar schreef: Ik ben ziek :cry: en zal dus helaas dit jaar het spellenspektakel overslaan. Ik ben erg benieuwd wat ik allemaal ga missen dus doe mij ook maar uitgebreide verslagen!
Beterschap!!! Ik ben zelf deze week ook ziek geweest, maar waarschijnlijk voldoende hersteld om morgen alsnog te gaan. Gelukkig maar. Jammer dat jij wel het Spellenspektakel moet missen.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Ik ben dit jaar één dagje naar de beurs geweest.

De zaal was prima ingedeeld. Het was duidelijk te merken dat de organisator onvoldoende standmeters heeft verhuurd, waardoor alles iets ruimer is opgezet.

Conform een langjarige traditie was het ook deze vrijdag relatief rustig, al heb ik de indruk dat er meer bezoekers waren dan vorig jaar (toen waren het er +/- 1.300).

Ik was zeer verbaasd over de aanwezigheid van een 999 Games dumpstand, waar oudere 999 & Phalanx spellen, Duitse titels en spellen uit de privé-collectie van de eigenaar van 999 Games werden verkocht voor extreem lage prijzen. Eerst weigeren ze aan Speldorado en Adriaensen een stand te verhuren (vanwege hun vermeende dumpprijzen), gaan ze vervolgens zelf vrolijk tekeer. Dit voelt niet lekker (en da's een gevoel dat door velen werd gedeeld).

PS Games is niet aanwezig met een stand voor hun bord- en kaartspellen. Dit heeft iets te maken met een conflict over de extreem gestegen standhuur. Ze doen wel iets met sommige WotC-producten.

De drukste stand vond ik bij QWG Games. Daar worden de beste spellen van 2006 gedemonstreerd en dat had het publiek op vrijdag goed in de gaten. De verkoopprijzen zijn daar overigens ook prima.

Last but not least: de nieuwe 999 spellen hebben de beurs gehaald (de nieuwe Queen Games spellen kon ik niet vinden).
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Was er nog aandacht voor de NSP 2006?
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

cymric schreef:Was er nog aandacht voor de NSP 2006?
Volgens mij wel, maar ik was er zelf niet bij. Ik baalde vorig jaar zo van de gang van zaken op de perslunch, dat ik me dit jaar niet heb aangemeld.
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Erwin schreef:De drukste stand vond ik bij QWG Games.
Vandaag mijn debuut gemaakt als voltijd spellenuitlegger; leuk maar vermoeiend. Ik geloof dat ik wel zes keer Reef Encounter uitgelegd heb, driemaal Taj Mahal, en twee keer Caylus.
Maar ik heb er zin in morgenvroeg om tien uur fris en vrolijk verder te gaan. :D
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Toe maar. Begreep men ook nog wat van Reef Encounter? (Ik heb het altijd een erg lastig spel om uit te leggen gevonden.)
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Ik kreeg de indruk dat ik het best aardig deed. De eerste ronde bleef ik er even bij zitten om het spel aan te zwengelen, daarna liep het zonder mij meestal prima verder.
noira
Meeple

Bericht door noira »

toevallig een paardenstaart??

Indien zo: de uitleg was héél goed en we hebben het spel toch maar meegenomen naar België om het daar wat verder uit te proberen ;)
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

noira schreef:toevallig een paardenstaart??

Indien zo: de uitleg was héél goed en we hebben het spel toch maar meegenomen naar België om het daar wat verder uit te proberen ;)
Dankjewel voor het compliment! :lol:

(Yep, paardenstaart hehehe)
snowfalcon
Jakkiebak!

Bericht door snowfalcon »

Vandaag ging ik voor Leonardo da Vinci en Caylus.

Leonardi da Vinci werd wederom door Jeroen goed uitgelegd. Het spel echter was niks voor mij, ik begon slecht en zat al redelijk vast na 3-4 ronden. De laatste 2 ronden vond ik uitgaan als een kaarslicht. Al met al niet gekocht dus.

Graag hadden we nog Caylus gespeeld, maar dat kwam er niet van. Omdat er vele goeie recenties waren, heb ik die maar toch wel gekocht.

Bij de 999 stand hebben we Thurn und Taxis uitgelegd gekregen. (hadden we nog thuis in folie zitten). De uitleg van de 999 medewerker was dramatisch: "pak eerst 2 kaartjes en leg er een neer, de rest vertel ik straks wel". Toch lijkt het spel me leuk.

De algehele indruk:
- weinig stands, meer ruimte
- minder handelaar's kraampjes
- gemis van een aantal shops zoals Aedriaansen
- belachelijke reclame voor hair extensions
- relatief rustig
- minder als vorige jaren ook gezien de prijs (twijfel nu zelfs al over volgend jaar)
- leuke cwg stand met goede uitleggers en scherpe prijzen
- het 75 eurocent "take a piss all day" offer bij de wc's :)
I'm learning to fly, but I ain't got wings, coming down is the hardest thing