Toch bekroop me het gevoel van teleurstelling. Bij deze dus wat (gezonde?) kritiek:
- Volgens mij was de toegangsprijs flink verhoogd. 12 euro voor een spellenmarkt vind ik fors.
- Vorige jaren kreeg je altijd een goodie-bag met bijvoorbeeld een extra uitbreiding op Carcassonne
- Ook de treinkorting was geschrapt bij mijn weten.
Kortom: Ik kreeg het gevoel dat er flink aan mij verdiend werd. Dat geeft ook niet, maar dan wil ik er wel wat voor terug.
Bij de uitgeversstallen kon je alleen de nieuwste spellen proberen. Dat is voor hun natuurlijk het interessantste omdat dat het beste verkoopt. Maar ja ik kom toch juist naar de beurs om de spellen te kunnen spelen voordat je ze eventueel koopt. Bijvoorbeeld War of the Ring konden we alleen maar beoordelen op de onderkant van de doos. Terwijl er notabene lege tafels stonden!
Ook bij 999-games alleen oog voor de nieuwe spellen. Vorig jaar hadden ze nog een kast met oudere spelletjes waar je wat uit kon pakken.
Verder vonden wij de aandacht voor schildercursus "Warhammer" wel erg overdreven.
Ook knullig was de manier waarop het spel Caylus gepromoot werd. Op slechts 2 of 3 tafels stond een exemplaar. En dat voor zo'n fantastisch spel!
Later op de middag wilden we "World of Warcraft" eens proberen. Het stond mooi uitgestald, maar hulp was niet voorhanden, omdat de medewerkers alleen iets wisten van het Warcraft-kaartspel en de enige die het wel wist 4 tafels tegelijk aan het uitleggen was. Daar betaal ik toch niet voor??
Wel wil ik mijn bewondering uitspreken voor alle spel-uitleggers die hun keel schor praten en met nimmer aflatend enthousiasme de spelletjes uitleggen. Ook bij veel verkopers merk je dat het eigenlijk hobbyisten zijn.
Ook de sfeer was perfect en gelukkig betere catering dit jaar. Al was de lucht van de wafels nou niet echt geweldig. Maar ja, de Belgen moeten zich ook thuis voelen he