Spellengroep 'Hart van Nederland'
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Willy the Kid
- Burgemeester
Spellengroep 'Hart van Nederland'
Deze groep probeert op regelmatige basis spellenavonden te organiseren. Dit gebeurt in huiselijke kringen.
Eerstvolgende avond staat gepland in Leerdam. En wel op maandag 25 februari. We beginnen in principe om 19:00 uur, maar je bent uiteraard welkom om al wat eerder over de vloer te komen. Als je geïnteresseerd bent stuur me dan een PB voor het adres.
Eerstvolgende avond staat gepland in Leerdam. En wel op maandag 25 februari. We beginnen in principe om 19:00 uur, maar je bent uiteraard welkom om al wat eerder over de vloer te komen. Als je geïnteresseerd bent stuur me dan een PB voor het adres.
-
RebelMage
- Regenmaker
Re: Spellengroep 'Hart van Nederland'
Ik ben er bij. Aangezien ik die dag vrij ben kom ik wel iets eerder.
8:00 in de ochtend akkoord.
8:00 in de ochtend akkoord.
How much experience do i get for the bard?
-
Willy the Kid
- Burgemeester
Nog een krappe week. Maandag 25 januari is er weer een spellenavond. Voel je niet geschroomd om te komen, meer mensen is gezelliger
.
-
Ir. Marcel
- Meeple
Ik ben er ook weer bij, de vorige avond was wat mij betreft goed geslaagd en verdient een vervolg.
-
RebelMage
- Regenmaker
Het was weer gezellig.
Willy, bedankt voor de gastvrijheid!
Gisteren met 5 man 2 spellen gespeeld:
- Steel Driver, een spel waarin je treinverbindingen aanleft en ondertussen probeert om aandelen in bepaalde maatschappijen te krijgen.
- Glory to Rome, een kaartspel waarin je Rome moet gaan herbouwen.
Veel lol gehad, dus ik zeg op naar de volgende avond/middag.
Willy, bedankt voor de gastvrijheid!
Gisteren met 5 man 2 spellen gespeeld:
- Steel Driver, een spel waarin je treinverbindingen aanleft en ondertussen probeert om aandelen in bepaalde maatschappijen te krijgen.
- Glory to Rome, een kaartspel waarin je Rome moet gaan herbouwen.
Veel lol gehad, dus ik zeg op naar de volgende avond/middag.
-
Davio
- Nederlands Kampioen Dominion 2012
Inderdaad, erg gezellig.
Was blij dat ik Glory to Rome eindelijk eens kon spelen, toch wel een klassieker onder de kaartspelen. Het systeem om kaarten op verschillende manieren te gebruiken is erg vernuftig en ook de wacky end game conditions zijn grappig.
Vandaag zzzz op het werk, maar dat had ik er graag voor over.
Was blij dat ik Glory to Rome eindelijk eens kon spelen, toch wel een klassieker onder de kaartspelen. Het systeem om kaarten op verschillende manieren te gebruiken is erg vernuftig en ook de wacky end game conditions zijn grappig.
Vandaag zzzz op het werk, maar dat had ik er graag voor over.
-
Ir. Marcel
- Meeple
Het was weer leuk gisteren en ik heb me goed vermaakt,
Voor beidde spellen gold dat ik ze voor het eerst speelde gisteren en ik zou ze graag beidde nog eens spelen.
Steel Driver speelt eigenlijk heel simpel, maar het is lastig om van te voren de eindwaardering van de maatschappijen in te schatten, terwijl deze doorslaggevend kan zijn in de eindscore. Je moet dus echt nadenken over de winst op korte termijn (verbinden met een stad met een hoge waarde) en de lange termijn (een wijdverspreid netwerk en steden aansluiten die niet met andere maatschappijen zijn verbonden).
Glory to Rome is wat lastiger om te spelen in eerste instantie omdat iedere kaart meerdere functies heeft en het is in het begin wat lastiger om te beslissen wat de beste optie is van alle mogelijkheden. Het feit dat er zoveel mogelijkheden en acties zijn maakt het spel wel zeer interessant wat mij betreft.
Tot de volgende keer dus!
Voor beidde spellen gold dat ik ze voor het eerst speelde gisteren en ik zou ze graag beidde nog eens spelen.
Steel Driver speelt eigenlijk heel simpel, maar het is lastig om van te voren de eindwaardering van de maatschappijen in te schatten, terwijl deze doorslaggevend kan zijn in de eindscore. Je moet dus echt nadenken over de winst op korte termijn (verbinden met een stad met een hoge waarde) en de lange termijn (een wijdverspreid netwerk en steden aansluiten die niet met andere maatschappijen zijn verbonden).
Glory to Rome is wat lastiger om te spelen in eerste instantie omdat iedere kaart meerdere functies heeft en het is in het begin wat lastiger om te beslissen wat de beste optie is van alle mogelijkheden. Het feit dat er zoveel mogelijkheden en acties zijn maakt het spel wel zeer interessant wat mij betreft.
Tot de volgende keer dus!
-
Davio
Steel Driver was overigens verrassend makkelijk wat ik niet verwachtte. Gewoon bieden en bouwen. Simpeler dan Union Pacific. Het niveau van Ticket to Ride zal het niet halen, maar zeker vergelijkbaar.
-
Willy the Kid
- Burgemeester
Heren van het goede leven. Bedankt voor weer een gezellige avond.
Steel Driver was nieuw voor mij. En het blijkt maar weer dat ik geen aandelenhandelaar moet worden, want opportunisme is niet iets waar ik van overstroom. Het is dat ik net twee dagen hiervoor Chicago Express heb gespeeld dat dit spel me toch een beetje tegen viel. Chicago express wint het duidelijk bij mij.
Daarna kwam Glory to Rome hier weer eens uit de kast. Iedere keer weer als ik dit spel speel denk ik: 'Dit moet ik vaker spelen dan ik nu doe'. Zo ook nu. Erg tof spel, waar verschillende wegen naar Rome leiden (wink wink, nudge nudge, SAY NO MORE!). Ik denk dat het opnieuw weer even gaat duren voor het op tafel gaat komen en ik denk dat ik weer hetzelfde ga denken.
Steel Driver was nieuw voor mij. En het blijkt maar weer dat ik geen aandelenhandelaar moet worden, want opportunisme is niet iets waar ik van overstroom. Het is dat ik net twee dagen hiervoor Chicago Express heb gespeeld dat dit spel me toch een beetje tegen viel. Chicago express wint het duidelijk bij mij.
Daarna kwam Glory to Rome hier weer eens uit de kast. Iedere keer weer als ik dit spel speel denk ik: 'Dit moet ik vaker spelen dan ik nu doe'. Zo ook nu. Erg tof spel, waar verschillende wegen naar Rome leiden (wink wink, nudge nudge, SAY NO MORE!). Ik denk dat het opnieuw weer even gaat duren voor het op tafel gaat komen en ik denk dat ik weer hetzelfde ga denken.
-
Davio
Ik wist zelf wel iets van Glory to Rome, maar niet dat er verschillende end game conditions in zaten die door de spelers zelf in het spel konden worden gebracht. Ik vond dat wel een leuke dynamiek aan het spel geven.
Zo had in ons potje Roger al in beurt 1 de Catacombs waardoor we hem geen Stone wilde geven en wat later bracht Willy een kaart in het spel waarmee hij zou winnen als hij van ieder type een client had. Daardoor moesten we weer oppassen met de Patron.
Zo had in ons potje Roger al in beurt 1 de Catacombs waardoor we hem geen Stone wilde geven en wat later bracht Willy een kaart in het spel waarmee hij zou winnen als hij van ieder type een client had. Daardoor moesten we weer oppassen met de Patron.
-
RebelMage
- Regenmaker
Iedereen had inderdaad stone, behalve ik. 
-
Ir. Marcel
- Meeple
Hallo Willy,
Ik heb een vraag voor jou: op BGG lees ik dat Chicago Express en Steel Driver nogal eens met elkaar vergeleken worden omdat ze zowel het thema als een aantal mechanismes met elkaar delen. Wat is jouw mening daar precies over? En zou je ook kunnen aangeven waarom Chicago Express wat jou betreft de betere is?
En wat betreft Glory to Rome, ik hoop weer aanwezig als je het weer op tafel brengt, volgens mij heeft het spel een enorme herspeelbaarheid door al die verschillende kaartencombinaties en ik zou het daarom graag meer willen spelen.
Wanneer kunnen we weer stemmen voor de nieuwe bijeenkomst overigens?
Ik heb een vraag voor jou: op BGG lees ik dat Chicago Express en Steel Driver nogal eens met elkaar vergeleken worden omdat ze zowel het thema als een aantal mechanismes met elkaar delen. Wat is jouw mening daar precies over? En zou je ook kunnen aangeven waarom Chicago Express wat jou betreft de betere is?
En wat betreft Glory to Rome, ik hoop weer aanwezig als je het weer op tafel brengt, volgens mij heeft het spel een enorme herspeelbaarheid door al die verschillende kaartencombinaties en ik zou het daarom graag meer willen spelen.
-
Willy the Kid
- Burgemeester
Voor mij is het grootste verschil dat in Chicago Express het geld zo wel voor het bieden als voor de eindscore gebruikt word. Dat zorgt voor extra lastige keuzes en voelt voor mij wat realistischer aan. Daarnaast tel je als aandeelhouder het hele spel mee bij chicago express, dit in tegenstelling tot Steel Driver waar telkens enkel de persoon die de veiling van een bepaalde maatschappij wint acties mag uitvoeren en geld mag ontvangen. Dit zorgt er voor dat in Chicago Express je acties meer effect hebben op wat je medespelers doen. Er zitten meer gemenigheden in.Ir. Marcel schreef:Hallo Willy,
Ik wil hiermee trouwens niet zeggen dat Steel Driver een slecht spel is. Enkel dat ik Chicago Express leuker vind.
-
Willy the Kid
- Burgemeester
Eerstvolgende afspraak is alweer gepland. Deze keer een spellendag in het teken van internationale gezelschapsspellendag. Iedereen is uiteraard weer welkom.
Eerstvolgende afspraak:
Datum: Zaterdag 30 maart 2013
Tijd: 12:00 - 24:00 uur
Eerstvolgende afspraak:
-
Willy the Kid
- Burgemeester
Nog een krappe week tot Internationale Gezelschapsspellendag. Doen jullie ook mee met ons?Willy the Kid schreef:Eerstvolgende afspraak is alweer gepland. Deze keer een spellendag in het teken van internationale gezelschapsspellendag. Iedereen is uiteraard weer welkom.
Eerstvolgende afspraak: