Hoe goed is 'Jamaica' nu eigenlijk?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Gemaskerde Muchacho
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: Bye bye man
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Hoe goed is 'Jamaica' nu eigenlijk?
Beste forumleden.
Het spel 'Jamaica' is een visueel spektakel. Het uiterlijk van het spel trekt me enorm.
Als je het trio van de DiceTower mag geloven is het echt het spel dat je moet hebben op dit moment.
Nu kwam ik alleen laats een review tegen van Ryan Merzler (Ook van de DiceTower). Hij was helemaal niet te spreken over het spel en hij vindt het maar één grote hype om niets.
Ook kom ik het spel niet in de andere Youtubers 'top 10' of 'top 100' lijstjes tegen...
Er zal vast wel iemand zijn die mij kan zeggen of het de moeite waard is om dit spel aan te schaffen. En zo ja/nee, welke redelijke prijs zou je dan neer moeten leggen voor dit spel?
Hopelijk kan iemand mij zijn of haar mening geven over dit spel.
Het spel 'Jamaica' is een visueel spektakel. Het uiterlijk van het spel trekt me enorm.
Als je het trio van de DiceTower mag geloven is het echt het spel dat je moet hebben op dit moment.
Nu kwam ik alleen laats een review tegen van Ryan Merzler (Ook van de DiceTower). Hij was helemaal niet te spreken over het spel en hij vindt het maar één grote hype om niets.
Ook kom ik het spel niet in de andere Youtubers 'top 10' of 'top 100' lijstjes tegen...
Er zal vast wel iemand zijn die mij kan zeggen of het de moeite waard is om dit spel aan te schaffen. En zo ja/nee, welke redelijke prijs zou je dan neer moeten leggen voor dit spel?
Hopelijk kan iemand mij zijn of haar mening geven over dit spel.
Labels:
-
vrieskist
- Hazelnoot Ridder
Re: Hoe goed is 'Jamaica' nu eigenlijk?
Jamaica is visueel zeker een spektakel, maar ik heb het afgelopen week voor het eerst gespeeld, en ik twijfel nog over "het spel".
Ik speelde het als afsluiter, maar het duurde veel langer dan verwacht en uiteindelijk waren de laatste beurten een beetje een anticlimax.
Maar ik vind het nog te vroeg om het spel af te schrijven. Ik denk ook dat het uitmaakt wel welke groep je het spel speelt. Ik speelde het met euro-gamers.
Ik speelde het als afsluiter, maar het duurde veel langer dan verwacht en uiteindelijk waren de laatste beurten een beetje een anticlimax.
Maar ik vind het nog te vroeg om het spel af te schrijven. Ik denk ook dat het uitmaakt wel welke groep je het spel speelt. Ik speelde het met euro-gamers.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Toevallig dit spel vandaag op de club gespeeld. Het ziet er fantastisch uit, maar speelt ook fijn als familiespel. Wij waren met 4 en toen zat je elkaar al goed dwars (lees aardig wat aanvallen). Het is een soort van racespel, waarbij je elkaar onderweg aanvalt en elkaars ruim en schatten probeert leeg te roven. Soms is het wel uittellen waar je precies uit gaat komen als je de belasting (goudstukken) of het voedsel op een vakje niet hebt. In een ronde leg je een van de drie kaarten af en voer je de acties uit.
Als familiespel vind ik het een geslaagd spel. Colt Express is wel iets anders (geen race element, wel kaarten afleggen en roven), maar heeft voor mij iets de voorkeur boven Jamaica (beide mooie spellen qua looks). Beide zijn goede gateway spellen om mensen die niet vaak een spel spelen aan het spelen te krijgen.
Als familiespel vind ik het een geslaagd spel. Colt Express is wel iets anders (geen race element, wel kaarten afleggen en roven), maar heeft voor mij iets de voorkeur boven Jamaica (beide mooie spellen qua looks). Beide zijn goede gateway spellen om mensen die niet vaak een spel spelen aan het spelen te krijgen.
-
Ruud2009
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
Goeie samenvatting. Ik sluit me (bijna) geheel aan bij wat je zegt. Jamaica is een lichte, leuke racing game en een "perfecte'" gateway. Er is conflict, resource management en racing. Ik vind Colt Expres zelf niet leuk (ik heb niet zoveel met programmeren), maar het zijn wel hetzelfde gewicht en soort games. Mijn voorkeur heeft Jamaica, heb het ooit geloof ik voor 35 euro ofzo aangeschaft?WTULTC schreef:Toevallig dit spel vandaag op de club gespeeld. Het ziet er fantastisch uit, maar speelt ook fijn als familiespel. Wij waren met 4 en toen zat je elkaar al goed dwars (lees aardig wat aanvallen). Het is een soort van racespel, waarbij je elkaar onderweg aanvalt en elkaars ruim en schatten probeert leeg te roven. Soms is het wel uittellen waar je precies uit gaat komen als je de belasting (goudstukken) of het voedsel op een vakje niet hebt. In een ronde leg je een van de drie kaarten af en voer je de acties uit.
Laatste 10 gespeeld:

-
cherksken
- Professor Pimpel
Ik had hem vorig jaar op nummer 8 staan, maar ben dan ook geen fervente youtuber natuurlijk...Gemaskerde Muchacho schreef: Ook kom ik het spel niet in de andere Youtubers 'top 10' of 'top 100' lijstjes tegen....
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Aardig spel, kan heel leuk zijn kan ook heel saai zijn.
Ik heb het alweer een hele tijd geleden geruild.
Ik heb het alweer een hele tijd geleden geruild.
-
schemerzwerver
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: what's in a game...
Ik vind het een super familiespel....
Gezellig, luchtig, en toch spannend.
De beschrijving hierboven past perfect!
En zo'n mooie uitvoering, alles heeft zijn plaats in de doos... Wat ik een pluspunt vind!
Toen deze uitkwam kostte hij 50 € . Wat hij nu kost heb ik geen idee van.
En zo'n mooie uitvoering, alles heeft zijn plaats in de doos... Wat ik een pluspunt vind!
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Zit ergens rond de 40€schemerzwerver schreef:Ik vind het een super familiespel....
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
dirk
- Elfenkoning
Sluit me hier ook volledig bij aan, alleen heeft bij mij Colt express de voorkeur.Ruud2009 schreef:Goeie samenvatting. Ik sluit me (bijna) geheel aan bij wat je zegt. Jamaica is een lichte, leuke racing game en een "perfecte'" gateway. Er is conflict, resource management en racing. Ik vind Colt Expres zelf niet leuk (ik heb niet zoveel met programmeren), maar het zijn wel hetzelfde gewicht en soort games. Mijn voorkeur heeft Jamaica, heb het ooit geloof ik voor 35 euro ofzo aangeschaft?WTULTC schreef:Toevallig dit spel vandaag op de club gespeeld. Het ziet er fantastisch uit, maar speelt ook fijn als familiespel. Wij waren met 4 en toen zat je elkaar al goed dwars (lees aardig wat aanvallen). Het is een soort van racespel, waarbij je elkaar onderweg aanvalt en elkaars ruim en schatten probeert leeg te roven. Soms is het wel uittellen waar je precies uit gaat komen als je de belasting (goudstukken) of het voedsel op een vakje niet hebt. In een ronde leg je een van de drie kaarten af en voer je de acties uit.
Beide spellen hebben wel gemeen met elkaar dat je ze met de juiste ingesteldheid moet spelen en dat is gewoon fun beleven om de anderen een hak te zetten. Niet iedereen speelt dat even graag (ik trouwens wel
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
rober
- Standaard moderator
Hier weer een aansluiter, alleen mijn voorkeur gaat dan weer uit naar Jamiaca, omdat ik daar iets meer het gevoel heb controle te hebben over de zetten.dirk schreef:Sluit me hier ook volledig bij aan, alleen heeft bij mij Colt express de voorkeur.Ruud2009 schreef:Goeie samenvatting. Ik sluit me (bijna) geheel aan bij wat je zegt. Jamaica is een lichte, leuke racing game en een "perfecte'" gateway. Er is conflict, resource management en racing. Ik vind Colt Expres zelf niet leuk (ik heb niet zoveel met programmeren), maar het zijn wel hetzelfde gewicht en soort games. Mijn voorkeur heeft Jamaica, heb het ooit geloof ik voor 35 euro ofzo aangeschaft?WTULTC schreef:Toevallig dit spel vandaag op de club gespeeld. Het ziet er fantastisch uit, maar speelt ook fijn als familiespel. Wij waren met 4 en toen zat je elkaar al goed dwars (lees aardig wat aanvallen). Het is een soort van racespel, waarbij je elkaar onderweg aanvalt en elkaars ruim en schatten probeert leeg te roven. Soms is het wel uittellen waar je precies uit gaat komen als je de belasting (goudstukken) of het voedsel op een vakje niet hebt. In een ronde leg je een van de drie kaarten af en voer je de acties uit.
Beide spellen hebben wel gemeen met elkaar dat je ze met de juiste ingesteldheid moet spelen en dat is gewoon fun beleven om de anderen een hak te zetten. Niet iedereen speelt dat even graag (ik trouwens wel)
Ooit heb ik hem op de kop getikt in een opheffingsuitverkoop voor €20.
En daar zou ik hem nu zo weer blind voor meenemen
All is fair in love, war and Carcassonne

-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Jamaïca is als familiespel echt geslaagd, maar als strategisch spel stelt het niet veel voor. Je bent erg afhankelijk van de dobbelstenen en de kaarten in je hand. Je kan uiteraard wel eens een goede zet doen, maar het is vooral een geluksspel.
Ik speel het wel graag van tijd tot tijd met niet-gamers, maar ik gebruik het nog niet als gateway game, zo goed vind ik het nu ook weer niet. Voordeel is wel dat het tot 6 spelers gaat en niet per se langer duurt dan.
Geen must have, maar als je vaak met occassionele spelers speelt, kan dit zeker een interessant spel zijn.
Ik speel het wel graag van tijd tot tijd met niet-gamers, maar ik gebruik het nog niet als gateway game, zo goed vind ik het nu ook weer niet. Voordeel is wel dat het tot 6 spelers gaat en niet per se langer duurt dan.
Geen must have, maar als je vaak met occassionele spelers speelt, kan dit zeker een interessant spel zijn.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
-
usurper
- Geheim Genootschap
Ik vond het wel grappig om een keer te doen, maar hoef het spel zelf niet te hebben.
Als instap spel of met kinderen is het daarentegen volgens mij prima om op tafel te leggen.
Ryan Metzler is volgens mij meer een euro gamer en ik snap dan ook wel dat hij er minder positief over is.
Als instap spel of met kinderen is het daarentegen volgens mij prima om op tafel te leggen.
Ryan Metzler is volgens mij meer een euro gamer en ik snap dan ook wel dat hij er minder positief over is.
We live to survive our paradoxes
-
DeKerstman
- El Capitan
Heb deze toch maar op de wishlish geplaatst. Past wel in het genre dat thuis veel gespeeld wordt, zeker als het visueel aanspreekt 
-
Gemaskerde Muchacho
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: Bye bye man
Bedankt allemaal voor de duidelijke reacties.
Ik merk, zo samenvattend, dat de meeste van jullie redelijk positiefzijn over dit spel.
Als ik het spel ergens voor 20,- op de kop kan tikken dan ga ik dat zeer zeker doen.
Ik merk, zo samenvattend, dat de meeste van jullie redelijk positiefzijn over dit spel.
Als ik het spel ergens voor 20,- op de kop kan tikken dan ga ik dat zeer zeker doen.
-
dirk
- Elfenkoning
Succes, ik probeer dat ook al een jaartje maar onder de 30€ is moeilijk tegenwoordig !!Gemaskerde Muchacho schreef:Bedankt allemaal voor de duidelijke reacties.
En dat vind ik nu net teveel voor deze