Agricola: 2 Spelers

Tweepersoonsspellen en spellen met twee

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

deev
Grote Dienaar

Agricola: 2 Spelers

Bericht door deev »

Is het al bekend wanneer er een Nederlandstalige versie van de uitbreiding voor dit spel komt?

http://boardgamegeek.com/boardgameexpan ... ore-buildi

edit: ik ontdek net dat er zelfs nog een 2e uitbreiding aankomt
http://boardgamegeek.com/boardgameexpan ... ven-more-b

Labels:
Flash
Wu Feng

Re: Agricola: 2 Spelers

Bericht door Flash »

Als je Agricola voor 2 spelers bedoelt, die is er volgens mij al http://www.999games.nl/spel/Agricola%3A+2+Spelers

Maar dat is een op zichzelf staand spel, geen uitbreiding.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Hij bedoelt de uitbreiding(en) van dit tweepersoonsspel.

Ik heb hierover nog niks gehoord van 999 Games.
deev
Grote Dienaar

Bericht door deev »

Inderdaad, deze dus

Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Duidelijk! Ik wist niet eens dat ook voor de 2-persoonversie alweer uitbreidingen in de planning stonden.
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Dit is nou een van de weinige spellen waarbij ik wel trek heb in een uitbreiding, en ik zit erover te denken om maar gewoon de Duitse versie aan te schaffen. De beloofde variabiliteit spreekt me erg aan.
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

ik heb dit spel met kees 2 keer mogen spelen waarvan 1 keer met uitbreiding :D hatseflats dat maakte het spel nog beter :D en er zit al een 2e uitbreiding in de pijplijn :D.

2e pot was erg close en spannend de 4 random gekozen gebouwen die je toevoegd zijn iedere keer anders.

Ik weet niks van een Nederlandse versie van de uitbreiding maar dat zal nog even op zich moeten wachten, dan maar een Engelstalige variant op de kop tikken ;).
Waut
Regenmaker

Bericht door Waut »

Mac-S schreef:Dit is nou een van de weinige spellen waarbij ik wel trek heb in een uitbreiding, en ik zit erover te denken om maar gewoon de Duitse versie aan te schaffen. De beloofde variabiliteit spreekt me erg aan.
De uitbreiding is gewoon een must. Brengt veel meer variatie aan het basisspel en het kost maar een prikje
kimm
Party Animal

Bericht door kimm »

Wat houd de uitbreiding juist in ?
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

kimm schreef:Wat houd de uitbreiding juist in ?
het is een hele zwik nieuwe gebouwen, daarvan kies je er 4 uit per spel en die doen mee. :D thats it, het voegt net genoeg toe om het spel niet onnodig ingewikkeld te maken!? :D

Dus...
kimm
Party Animal

Bericht door kimm »

16 Feet Pauly schreef:
het is een hele zwik nieuwe gebouwen, daarvan kies je er 4 uit per spel en die doen mee. :D thats it, het voegt net genoeg toe om het spel niet onnodig ingewikkeld te maken!? :D

Dus...
Lijkt me inderdaad wel een zeer positieve bijdrage . Ik vind de gebouwen in het basisspel een beetje tegenvallen . Kan je ze overal vinden deze uitbreiding ?
Waut
Regenmaker

Bericht door Waut »

kimm schreef:
16 Feet Pauly schreef:

Dus...
Lijkt me inderdaad wel een zeer positieve bijdrage . Ik vind de gebouwen in het basisspel een beetje tegenvallen . Kan je ze overal vinden deze uitbreiding ?
De Engelse versie moeilijk wegens meestal uitverkocht (hoewel deze ondertussen herprint is denk ik). De Duitse makkelijker te vinden maar er staat wel een boel text op de tegels dus wees gewaarschuwd (ik heb van miserie een Engelse versie bijgekocht want aan de Duitse geraakte ik niet uit). Er komt trouwens weer een uitbreiding uit dit jaar (met nog meer gebouwen).
deev
Grote Dienaar

Bericht door deev »

geen nieuws? :(
KeesK
Hazelnoot Ridder

Bericht door KeesK »

Waut schreef:
kimm schreef:
16 Feet Pauly schreef:

Dus...
De Engelse versie moeilijk wegens meestal uitverkocht (hoewel deze ondertussen herprint is denk ik). De Duitse makkelijker te vinden maar er staat wel een boel text op de tegels dus wees gewaarschuwd (ik heb van miserie een Engelse versie bijgekocht want aan de Duitse geraakte ik niet uit). Er komt trouwens weer een uitbreiding uit dit jaar (met nog meer gebouwen).
Zelf vind ik de tekst voor de meeste uitbreidingen echt meevallen, zeker als je bedenkt dat er per spel maar 4 gebouwen meedoen. Dit wordt bevestigd denk ik dan ook door het feit dat er op bgg nog geen Nederlandse ref. Sheet oid staat.

Ik ga dan ook met alle plezier de nog keer dieren voor de lieve boer uitbreiding op de kop tikken in essen.
Afbeelding
deev
Grote Dienaar

Bericht door deev »

Naast de reguliere verkiezing is dit jaar een speciale prijs uitgereikt aan het beste tweepersoonsspel van deze jaargang. Het tweepersoonsspel AGRICOLA 2 SPELERS van 999 Games is medio september al getrakteerd op de titel ‘TOPPER VOOR 2’. Voor dit spel verschijnt begin 2014 een eerste Nederlandstalige uitbreiding.
http://bordspeler.nl/2013/11/22/terra-m ... ludo-2013/

Klopt dit? Hopelijk wel en moeten we dus hopelijk niet te lang meer wachten :)